Week 21

24 april 2022 - Gornje Vrhovine, Kroatië

Kroatie, een prachtig land.

Een week van veel regen en koudere temperaturen. Een week van een dip, een week waarin we genieten van ons drie slaapkamer huisje, een week waarin we ontdekken waar de dip vandaan komt, een week waarin we een nieuw reisplan maken. Een reisplan dat voorkomt uit de dip, uit wat we graag anders hadden willen doen, maar nog de tijd hebben om het anders te doen.

We zijn naar een berenopvang geweest, waar beren zitten die bijvoorbeeld uit een huis als huisdier zijn gehaald nadat dit niet meer mocht van de overheid. Dieren die door een ongeluk van hun moeder gescheiden zijn en nog niet voor zichzelf konden zorgen. Op deze plek mogen in ruimte en rust oud worden. Terug zetten in de natuur overleven ze niet.

De opvang zit aan het einde van een dorpje, en alle bewoners dragen hun steentje bij aan de opvang. Het ziet er super gezellig en relaxed uit en wordt gerund door vrijwillegers.

We gaan nog even genieten van ons huisje, wasjes draaien, wachten op een pakketje zodat ik mijn ovenpan weer kan gebruiken en dan gaan we verder, we zakken af naar het zuiden.

1. Co Dreef:
    24 april 2022
    We zijn benieuwd wat dat inhoudt. Fijn om te kunnen volgen!
  2. Hans Titulaer:
    24 april 2022
    Terug in de eenvoud; weg van de snelweg.
    Fijn zo'n 'interval' onderweg, wat meer luxe in wooncomfort. Een afwisseling welke jullie weten te benutten om te recapituleren. Goed bezig...... voor jullie een wéét, voor ons een geheim.