Week 22

1 mei 2022 - Konavle, Kroatië

We hebben ons luxe huisje achter ons gelaten. En we genieten weer van ons knusse busje. Helaas zonder deksel van de ovenpan. Die bleek na 10 dagen nog steeds op een depot van post nl in nederland te liggen, na wat belletjes vanuit de receptie naar de Kroatische post en van ons naar de nederlandse post werd mij verteld dat de info op internet niet klopt (dat ze het dan even aanpassen) en dat ze er wel 18 dagen over mogen doen om het naar Kroatie op te sturen ipv 8. Dus zonder deksel verder en hopelijk is het over een maandje wel aangekomen en kunnen we hem ophalen bij de camping.

We hebben besloten wat sneller door Kroatie en Albanie heen te reizen. Te gaan genieten van prachtige natuur en tijd in te ruimen om eerder naar Portugal te gaan om daar Harvey op te halen, maar ook communitys te bezoeken. Even op een plek te kunnen zijn, en daar mee te helpen. Dat is iets wat we wel van plan waren te gaan doen, maar er niet echt van gekomen is. Iets wat we dus ook echt gemist hebben en waar we dus nog ruimte voor hebben gemaakt om het wel toe doen.

We hebben deze week prachtige watervallen gezien, leuke mensen ontmoet, die dan ook weer elkaar ontmoet hadden en die we waarschijnlijk allemaal nog gaan treffen op een leuke campsite in Montenegro.
We hebben prachtige routes gereden en genoten van het uitzicht, en van de betere temperaturen.

Vandaag zijn we voor 10 minuten in Bosnie geweest, wij zijn niet zo goed met het kiezen van het goede poortje blijkt maar weer. Bij de doane koos ik voor de bus laan, waar dus de slagbomen open stonden, wat ik wel een beetje vreemd vond. We werden dan ook meteen teruggefloten. Ze waren heel vriendelijk en gaven ons de tip bij de volgende overgang het goede poortjes te kiezen 😅.

1. Co Dreef:
    2 mei 2022
    Soms zit het mee en soms het tegen. Maar jullie maken er een fijne vakantie van! Good luck!
    Nog veel mooie zonnige dagen!
  2. Lies Heijmans:
    2 mei 2022
    Wat beleven jullie veel iedere keer je eigen aanpassen aan de situatie ! Er zijn veel manieren van leven en soms overleven . Het lukt jullie best aardig zo te horen !
  3. Hans Titulaer:
    3 mei 2022
    Als ik jullie zo lees en volg, verloopt alles redelijk binnen de marge, is 't werkbaar met elkaar. Chapeau! ;-)