Week 20

18 april 2022 - Omišalj, Kroatië

Deze week verbleven we op een eilandje van kroatie.
We hebben heerlijk genoten van een plekje aan het strand. Helaas bleek deze toch niet gratis te zijn. Er kwam ineens een man die zei de eigenaar te zijn en geld wilde. het bleek allemaal te kloppen maar de manier waarop dit gebeurde voelde niet lekker, wij hebben hem betaald, bij de buren heeft hij niets gevraagd.

Ondertussen was onze aanhanger opgesleept, omdat ik had ontdekt waarom deze de afgelopen dagen gek naar voren hing en waarom hij echt niet lekker achter de auto hing. Iets met een engeltje op onze schouder denk ik, want deze schade had voor een giga ongeluk kunnen zorgen als het onderweg helemaal afgebroken was.

Voor nu gaan we zonder aanhanger verder op pad en halen we hem op als we op de terugweg zijn vanuit Albanie naar Portugal. Ik ben hier echt enorm blij mee, want we kunnen deze periode prima zonder alle spullen uit de aanhanger, we zijn daardoor zoveel flexibeler. Ipv 10 meter zijn we er maar 6 wat inhoud dat we veel makkelijker op veel leukere plekjes kunnen parkeren.

Zoals je leest is ons plan veranderd, na Albanie zouden rustig naar Nederland rijden, maar we gaan naar Portugal knallen om daar Harvey op te gaan halen. Een prachtig hondje dat net in de opvang zat toen wij daar gingen helpen. Wouter had een enorme klik met hem dus het plan hem naar Nederland te laten komen als we terug zouden zijn en Harvey nog geen thuis had gevonden was er maanden geleden al.
Waarom we dan helemaal naar Portugal rijden, omdat we Harvey liever zelf ophalen dan met het vliegtuig laten komen, en omdat we ook nog een pupje gaan ophalen, dat is een verrassing voor de kids. Die ze pas krijgen te weten als we in Portugal zijn. Dus voor jullie allemaal 🤫🤐 mondjes dicht. Dus ook zon klein ding willen we niet laten vliegen en mag ook pas later vliegen dan als we hem ophalen.

We hebben deze week op nog twee prachtige plekken gestaan, vlak aan het water. Eentje bij een verlaten hotel waar je heerlijk rond kan lopen en kan ontdekken. Onze eerste ervaring met urban exploring.  Ook kon je hier lekker  wandelen langs de zee.  De andere plek was bij een mijn, geen idee of hij nog in werking was, veel vervallen spullen maar ook grote goede machines. Wederom een heerlijke ontdekplek voor iedereen en dus twee keer urban exploring in 3 dagen, het smaakt naar meer. En de kids hebben eens in een echte giga kiepwagen kunnen klimmen.

Op de volgende  plek mag je officieel niet overnachten, de eerste nacht ging prima maar vandaag kwam er politie rondkijken. Recenties op Park4night app (waar we de meeste locaties om te overnachten vandaan halen) gaven wisselende recentie met een aantal dat je om 6 of 7:00 gewekt wordt door de politie en een boete van 500 Kuna krijgt, en aangezien we daar dus geen zin in hebben zijn voor het avondeten maar verplaatst naar een parkeerplaats ietsje verderop. Beetje druk zonlangs de doorgaande weg, maar hier weer een prachtig uitzicht, lang zon, geen wind.

Fijne week allemaal.

1. Co Dreef:
    18 april 2022
    Engeltje was jullie goed gezind. Inderdaad! Ik gun jullie nog heel veel geluk en een veilige reis. Inderdaad jullie maken wel wat mee, maar dat was te verwachten. Jullie aanhanger is nu naar een garage? Hoe is het met de afrekening gesteld, als jullie die daar laten staan?
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    18 april 2022
    Die man gaat hem in die tijd maken en dat hij daar staat kost ons niets, we wilde vooraf hem betalen voor de kosten maar ook dat was niet nodig.
  3. Hans Titulaer:
    19 april 2022
    Ja inderdaad, dankbaar voor dat engeltje mag je wezen.
    Wat 'n mooie rustieke foto's hebben jullie gemaakt. Echt genieten, maar daarnaast ook verantwoording voor praktische dingen. Ups en downs waar je vitaal bij blijft. Een heel avontuur! ;-)
  4. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    19 april 2022
    De down die nu zorgt voor een weekje genieten in een huisje. Het weer is slecht de komende week en onze bus is leuk met zijn allen als het weer goed genoeg is om bijna de hele dag buiten te leven maar dat is al lange tijd niet het geval. Dus even gekozen voor wat comfort van een mobilehome met 3 slaapkamer en 2 badkamers, even lekker de ruimte en niet alles steeds te hoeven ombouwen en dus verplicht in bed te moeten liggen als de jongste naar bed moet. Een down die zorg voor heerlijke geniet momenten, maar die moet je wel kunnen zien en kunnen creeren en dat lukt ons gelukkig.