Week 19

10 april 2022 - Marčana, Kroatië

Deze week verbleven we op Camp Dvor, tegen een gereduceerd tarief omdat er nog gewerkt werd op het terrein. Naast de camping ligt een ranch en hebben we deze week de geboorte van een veulen mogen meemaken. De kinderen waren onder de indruk. Alles hebben ze meegekeken, helaas ging de geboorte niet geheel vanzelf omdat het veulen vrij groot was.

Deze week zijn we met de Sjes (alle leden van het gezin inclusief de honden beginnen met de S) naar het strand gereden en hebben de kinderen kunnen spelen samen. Ook hebben we een rondje met de paarden gedaan. Birk bij Wouter voorop dat ging prima. Sterre vond het nog te spannend en wilde na 10 minuten terug. Ze kreeg de keus om of terug te gaan of bij een van de begeleiders achterop te komen zitten. Dat durfde ze wel aan aangezien het ervaren ruiters zijn.
Ze vind het na de val van Birk van het paard heel eng om op een vreemd paard te gaan zitten.

De kinderen wilde deze week in hun zelfgemaakte hut slapen, de weersverwachtingen waren niet al te best, veel regen was voorspeld maar ze wilde het toch. De regen bleef uit maar daarvoor in de plaats kwam een stormachtige wind. Sterre had net haar bordje met brownie meegenomen naar de tent toen de halve tent de lucht in ging. Met in haar ene hand het bordje probeerde ze met haar andere hand de tent te redden. Wat moesten wij lachen vanuit de camper, ze wist zelf niet of ze moest lachen of huilen om de gehele situatie, maar het werd lachen. Bikkels als het waren gingen ze zelf aan de slag om de hut te verstevigen met stenen, en waren blij met de paar haringen die ik ze kwam brengen. De hut bleef goed staan na dit alles.
Maar helaas vonden ze het te spannend, al die vallende takken en dennenappels kwamen hard aan op de hut en heeft ze doen besluiten om toch maar in de camper te gaan slapen.

Samen met de Sjes een kleine route richting de Plitvice meren uitgestippeld, tot daar reizen we samen. Daarna gaan zei weer rustig terug naar Nederland en rijden wij door richting Montenegro.

1. Co Dreef:
    10 april 2022
    Er gebeurt van alles, en jullie genieten er kennelijk ook van. Leuk! Naar Montenegro zonder tussenstop? Plivice is geweldig, dat hebben wij al gezien. Geniet er maar van! Nog een fijne reis en een leuke vakantie!
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    10 april 2022
    Nee niet zonder tussenstop
    We hebben nog 2,5 maand voor kroatie montenegro en albanie en dan kunnen we rustig aan terug gaan reizen naar Nederland. We rijden op het gemakje via mooie plekjes zo rustig aan door.
  3. Co Dreef:
    11 april 2022
    Prima, rustig aan en geniet! Het is daar ook erg mooi!