Week 14

7 maart 2022 - Matalascañas, Spanje

Deze week was het vakantie, onze vakantie was een weekje geparkeerd staan recht aan zee.
Er was een tussen watertje waar de kids heerlijk kinden spelen in het zand en in het water. Er zijn heel wat kastelen gebouw en de vliegers zijn elke dag behoorlijk wat uurtjes de lucht in geweest.

Wouter zijn hele grote matrasvlieger wilde Kay toch wel een keertje testen. Voorheen vond hij die echt te groot en te sterk. Kay vond het geweldig en al snel had hij de tactiek van het meespringen door de lucht ontdekt.

Naast relaxen en strand zijn een ritje op het paard door El Rocio gaan maken. Prachtig western zand dorpje en op vrijdag middag lekker druk. Hoge bartafels zodat je op je paard een drankje kan doen.
Helaas een pittig eind, het paard waar Birk op zat schrok en ging in volle gallop terug naar huis, waar we bijna waren. Een behoorlijk angstig moment voor ons want we konden alleen maar toekijken. Na een stukje viel Birk we vanaf, en zoala ze dat noemen was het een goede val. Birk ging naar links en het paard naar rechts. Een beetje beurs, blauw been, schrammen op zijn gezicht en flink geschrokken kreeg ik hem in mijn handen. Gelukkig zijn die kleintjes nog erg flexibel want hij heeft had de dag erna geen enkele pijn meer.

We verbleven een weekje omdat we op een pakje aan het wachten waren, we waren Wouter zijn nieuwe sim kaart in Nederland vergeten, nieuwe besteld en aan mijn ouders meegegeven, die bleek verkeerd te zijn dus hebben onze lieve buurtjes een nieuwe opgestuurd in ee. Lekker pakje met flink wat drop en oude kaas.
Een dagje later dan gepland zijn we doorgereden, we wilde echt nog afscheid nemen van de eigenaar van ons plekje, maar die was later terug dan verwacht, van het zoeken naar zijn hond). We hebben nog een gezellig avondje gehad en prachtige kunst kadootjes gekregen.

Foto's en fimpjes komen vandaag online

1. Co Dreef:
    7 maart 2022
    Gezellig vakantieverhaal.
  2. Hans Titulaer:
    7 maart 2022
    Mooie fotoreportage van het gezin te paard. Zo te zien was het een veilige omgeving om de teugels te laten vieren. Jullie maken wel wat mee; Birk uit het zadel, wat gelukkig op het mulle zand(?) goed uitpakte. Tja.....in huis kan je ook van bijvoorbeeld de trap vallen.
    Fijn dat de kinderen (en pa & ma) zich zo weten te vermaken.
    Heb ooit wel eens 10 lessen in de overdekte manege gehad. Was geen succes. Beter dan maar het 'ijzeren ros' in ere houden. Paarden zijn mooie dieren!