week 28

12 juni 2022 - Penela, Portugal

Joehoe, aangekomen in Portugal. We hebben leuke, lange reisweek achter de rug. Nadat we Erik, Laura en de kids vaarwel gezegd hebben zijn we naar een plekje in Frankrijk gereden met een zwembad. Heerlijk plekje en genoten van het kunnen afkoelen.
Dan blijken er andere reisvrienden op route te liggen en passen we ons reisschema wederom weer even aan en ontmoeten we twee hele fijne gezinnen onderweg.
De kinderen kunnen lekker spelen samen en de ouders kletsen over hun reis en dromen. Eigenwijs als we zijn gaan we gezellig samen buiten eten op de parkeerplaats, een beetje regen laten we rustig over ons heen vallen.

We vervolgen onze reis in onze rijdende sauna, want pff wat is het warm aan het worden hier. Uiteindelijk besluiten we ook een dag na het avond eten nog maar wat kilometers te maken, aangezien het te heet is om te gaan slapen. Op die manier maken we dan een dag van bijna 600 km waardoor we de laatste dag er maar 350 te gaan hebben om op bestemming te komen en in het zwembad te duiken.

We zijn op dit moment druk met stiekem alles voor te bereiden voor Sterre haar verjaardag, wat best lastig is omdat ze zo graag wil weten wat ze krijgt en hoe de dag gaat verlopen. Een deel mag ze dan ook zelf mee kiezen, zelf haar taart gaan uitzoeken, zelf het eten bepalen.

Een kort verslag deze keer vanuit een heerlijke plek in Penela waar we al eerder geweest zijn, een plek met veel schaduw, een zwembad en beetje tussen wat heuvels waardoor het in de avond echt heerlijk afkoelt om goed te kunnen slapen. Wat we goed kunnen gebruiken want komende dagen wordt het hier 37 graden.

1. Hans Titulaer:
    12 juni 2022
    Wat leuk allemaal; fijne reisgenoten ontmoeten, zonder al te veel hindernissen jullie doelen bereiken......... en ja, die honderden/duizenden kilometers hebben jullie ervoor over en is misschien voor een doorsnee vakantieganger ondoenlijk? Jullie zijn gewend eraan en goed uitgerust vwb equipment, wat dan weer pré's zijn. Het gaat ook hier heet worden! Een mooie voortzetting wens ik jullie toe! 👍
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    12 juni 2022
    Als je zo veel aan het reizen bent is een paar km extra niet zo ding meer. En ja tuurlijk hebben we nu even twee dagen lekker relaxed niets gedaan en genoten van de zon en het zwembad, maar dan ben ik tocht weer wel toe aan iets doen, al is het maar even op pad morgen bv om verjaardags boodschappen voor Sterre te gaan doen. Ben je toch weer een paar uur zoet mee.

En idd alles lekker bij de hand is super handig, je kan stoppen waar je wil en even eet pauze houden en weer door, alles bij de hand. En zelfs voor een wc bezoek van de kids hoeven we niet te stoppen dan doen we rijdend dat scheelt ook echt enorm veel tijd.

Wij genieten hier nog even van een afkoelende frisse beetje wind avond van 20/25 graden, je went zo snel aan die hoge temperaturen dat ik met een dekentje en jasje aan buiten zit 😂
  3. Co Dreef:
    12 juni 2022
    We zagen de aanhanger, alles weer goed? Lange reis gemaakt, maar wel leuk die contacten onderweg. Wens Sterre een hele fijne verjaardag. Veel liefs en een goede reis!