week 29

20 juni 2022 - Alvalade, Portugal

Een rustige week, geen lange afstanden in onze rijdende sauna, maar genieten van schaduw op ons camperplekje en van de zon bij het zwembad.
De kinderen hebben genoten deze week, er was nog een gezin met kinderen waarmee ze de hele week leuk hebben gespeeld en samen geslapen in de tent. Met als hoogte punt de verjaardag van Sterre.
Omdat Sterre het zo spannend vind hebben we de verjaardag 2 dagen vervroegd zodat ze iig een goede nachtrust had voor haar feestje. Ze genoot van alle kadootjes en lieve kaartjes uit Nederland. In de middag na de lunch nog even op pad om een boodschap te doen. Zegt Sterre hier zijn toch geen winkels? Nee dat klopt maar wel jou best present ever. Aangekomen bij de puppys had ze nog steeds geen idee, ze dacht leuk spelen met puppys. Ze vond het prachtig toen ze hoorde dat dit haar kadootje van ons was.

De dag erna zijn we Harvey op gaan halen en zo reizen we nu dus verder met een (nog) angstige, lieve, lerende hond en een pup die in de bijtfase beland is. Harvey heeft veel steun aan Izar, en tijdens het wandelen beginnen ze al lekker samen te spelen als de plek al wat bekend is. onbekende plekken zijn nog spannend voor Harvey. Maar wat we niet hadden durven hopen is dat Harvey enorm snel went en leert dat hij in een goed nest terecht is gekomen. Dus dit gaat helemaal goed komen met die twee samen.

Sterre heeft ook nog een dagje genoten van forest-school samen met de kindjes die bij ons op de camping stonden.

Ondanks dat beide honden zindelijk zijn, moesten we er wel en paar keer uit in de nacht, maar nu is dat nog maar 1 keer in de nacht omdat ze wakker worden als ik naar de wc ga. Een beetje vermoeid zijn we wel daardoor helaas, maar ondanks dat genieten we van al het moois wat we nog tegen komen en leren.

Soms zit je dan ook ineens in een situatie waarbij je merkt dat je ver weg bent van iedereen. Dat je graag dichter bij mensen bent die je graag wil helpen in een pittige tijd. Ondanks dat ik daar dan echt even goed om kan huilen, zakt dat ook weer wel, want ook vanaf een afstand kan je er zijn voor vrienden, kan je ze mentaal ondersteunen, tips geven, overleggen en dingen regelen op afstand. Wat fijn voelt maar niet inhoud dat ik toch liever live communiceer dan via de telefoon. Maar goed wij genieten van een heerlijk plekje in zuid Portugal waar we in de winter ook een nachtje waren, en nu zien hoe hard ze gewerkt hebben het landje een stukje mooier te maken. Wouter is lekker aan het helpen in de tuin en Sterre gaat zo een lekkere cake bakken om te delen. Koken hoeven we niet te doen vandaag, dat wordt voor ons gedaan.
Wij zullen ons deze twee dagen lekker vullen met overheerlijke verse vijgen en sinasappels.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Laura:
    20 juni 2022
    💖💖💖💖💖🙏
  2. Co Dreef:
    20 juni 2022
    Weer wat drukker in de bus, maar wel gezellig en leuk. Wel een mooi gebied, daar waar jullie nu zitten. Ik hoop voor jullie dat de zomer niet te warm wordt! Sterkte met alles!
  3. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    27 juni 2022
    Tot nu toe lekker warm overdag maar goed te doen in de schaduw en de nachten zijn heerlijk niet te warm niet te koud