Week 27

5 juni 2022 - Mioglia, Italië

Vannacht stonden we op een prachtplek in Montenegro. Fijne nieuwe mensen onmoet en via hem een mooie route advies gekregen, welke mooi paste in onze route naar Bosnie.
De weg was meteen prachtig, en eindelijk was daar dan ook de sneeuw.
Na een heerlijke nacht net over de grens van Bosnie reden we verder, richting de pyramide van Bosnie.
Wij lezen eigenlijk nooit de regels van het land als het gaat om auto regels ed. Albanie was super chill, kids voorin, harder dan de max kon je toch niet rijden.
In Bosnie zijn ze wat strenger. Birk zat net voorin toen we werden aangehouden. Hier blijken kinderen tot 12 jaar niet achterin te mogen. Ze moeten achterin in de gordel (we hebben maar niet proberen te zeggen dat we die niet hebben)

Boete was 200,- euro en een bepaalde periode (hoe lang was ons niet helemaal duidelijk) rij ontzegging. We hadden meteen door dat het of niet klopte wat ze zeiden of dat ze ons liever geen boete wilde geven. We konden terplekke betalen maar we zeiden dat we bij het postkantoor wilde betalen, toen gingen ze twijfelen. Wij gaven aan dat we maar 100,- cash bij hadden, betalen was prima maar meer dan dit hadden we niet. We bleven beide erg vriendelijk naar elkaar en vanuit ons dat we deze regel niet wisten en dat we het niet meer zouden doen en vanuit heb leek het als of ze niet precies wisten hoe nu te handelen in deze situatie. Maar ze spraken geen engels dus communiceren was lastig.
Uiteindelijk kwamen we er met een soort van waarschuwing vanaf en konden we doorrijden. Ze namen de 100,- ook niet aan. Dus hoe de regels nou precies in elkaar steken hier nog geen idee, corrupt waren ze iig niet anders hadden ze de 100,- wel aangenomen. Dat gaan we eens uitzoeken als we weer internet hebben.
We rijden hier netjes de max snelheid, dat doet werkelijk iedereen hier.
Het was ons weer eens gegund, zoals andere al eens tegen ons gezegd hebben, het lijkt wel of mensen jullie het gunnen (bv met korting op de camping).

Na nog wat uurtjes in de auto een prachtige gratis plek gevonden in Bosnie. Heerlijk genoten hier.

We hebben de pyramides van Bosnie bezocht. Iets wat je met zelf moet bezoeken om je mening erover te geven. Een ding weten we wel, er was veel energie binnen, die met Kay en Sterre meteen wat deed.

We zijn weer kilometer gaan maken, in Kroatie hebben we ons pakje opgehaald en ook lager er kaartjes en zelfs een kadootje klaar voor Sterre haar verjaardag.
Omdat steeds een nieuw fijn plekje zoeken best veel tijd en energie kost kiezen we soms voor een plekje waar we al geweest zijn, zo hebben we heerlijk overnacht bij de beren opvang en konden we deze keer vele beren zien.
Daarna lag het outlet centrum op een mooie afstand en was het plan daar te overnachten en met Kay even broeken te shoppen.
Soms veranderen plannen en besluit je rond 20:00 om nog wat verder te gaan rijden en vrienden te onmoeten. Na een pittige rit in de italiaanse bergen in het donker werden we opgewacht door Erik, Laura en alle kids die nog wakker waren. We hadden tijdens de hele reis nog niet in de avond gereden. Maar het was de moeite waard zodat we een volle dag van elkaars gezeldschap konden genieten.
De kids hebben heerlijk een dagje samen kunnen spelen en wij hebben heerlijk bijgekletst en samen gegeten.

Op naar Portugal, we hebben er zin in.

1. Co Dreef:
    5 juni 2022
    Na een prachtige tocht, wel heel snel door het mooie Italië heen. Leuk zoals jullie van van alles genieten. Leuk zoveel contacten jullie onderweg hebben! Hebben jullie de aanhanger nu er eigenlijk weer aanhangen? Een voorspoedige reis verder!
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    12 juni 2022
    Ja de aanhanger is goed gelast en hangt er weer achter, de eerste km was dat even wennen maar nu voel ik het niet meer. Wel weer even wennen met parkeren enzo.
    Fijn alle spullen weer bij te hebben, we kunnen zonder maar er worden toch echt meteen wel spullen gebruikt. Birk fiets weer wat af hier op de camping en Sterre heeft haar prinsessen jurken tevoorschijn gehaald voor haar verjaardag
  3. Co Dreef:
    12 juni 2022
    Gelukkig dat de aanhanger weer goed is. Alles heel houden, is wel plezierig! Liefs!