Week 18

4 april 2022 - Pula, Kroatië

Weer een week met veel kilometers, onderweg hebben we een tussenstop gemaakt in Venetië. Daar hebben we heerlijk rondgewandeld en genoten van alle prachtige gebouwen en de mooie gespecialiseerde winkeltjes. Helaas had Birk vandaag de hele dag zijn piep en zeur pet opstaan, dat maakt het altijd erg intensief voor iedereen. We hebben ook weer heel wat kilometers gewandeld vandaag. Helaas zat een terrasje er voor ons niet in aangezien ze in Italy aan service bieden aan mensen met een greenpass. Iedereen kan daar wat van vinden, ik vindt het toch een vorm van discriminatie, want ik bepaal zelf wat er met mijn leven en lijf gebeurd en niet een overheid en ik mis het totale respect voor de gehele mens in dit gebeuren. De kroegeigenaar die zich schuilt achter de regels van de overheid, en vergeet dat hij zelf ook iemand is en zijn eigen pad kan volgen ipv die van de overheid. Een handje vol mensen die bepalen voor een hele bevolking wat ze moeten doen. Ik geloof niet dat ik daar achter kan staan.

In Slovenië  kwamen we op een prachtige plek terecht voor de nacht, er stonden her en der wat huisjes, maar vooral veel natuur en vogels, verder was het er helemaal stil. Genieten is dat voor ons na weer een lange tocht in de auto.

We zijn ondertussen aangekomen in Kroatië, en brrr wat is het fris hier. We komen even in een dipje, we missen de warmte en lekker buiten kunnen zitten. Kinderen die de hele dag buiten kunnen zijn. Door de kou en wind gaan we af en toe met zijn alleen even naar buiten naar veel langer dan 15 minuten is het niet. Behalve Birkje die kan de hele dag wel lekker buiten in de speeltuin blijven spelen. Daarnaast missen we ook enorm het contact met andere, we hebben drie weken veel gereden en weinig mensen tegen gekomen.  (op een stel uit Zweden na in Barcelona, waar we volgende zomer heen gaan).
Maar we hebben de mazzel om in Coripe (Spanje) een heel fijn reizend gezin ontmoet te hebben die onze kant op zijn komen crossen. Vandaag komen ze hier aan en kunnen de kids lekker samen spelen en hebben wij weer wat anders omhanden dan alleen de kinderen. Samen wandelen is voor gebleken dat iedereen dat veel leuker vindt. Sterre geeft dit ook aan.

We gaan genieten van uitstapjes maken vanaf een vaste plek, zonder aanhanger op pad en in de middag/avond terug keren naar de plek die iedereen kent. Dat is toch meer wat we prettig vinden dan maar van het een naar het ander te reizen. Het steeds uitzoeken, waar te overnachten en waar gaan we heen kost heel veel tijd en energie voor mij en dan verminderen we op deze manier enorm.

Dank jullie allen weer voor het lezen van onze blog tot volgende week.

1. Co Dreef:
    4 april 2022
    Reizen is vermoeiend, zeker voor kinderen. Dus Birk geef ik gelijk met z'n zeurdag. Relax en geniet verder!
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    4 april 2022
    Helemaal waar alleen heeft zijn gedrag vaak niet te maken met vermoeidheid, het is een pittig mannetje met extreme alle kanten op in 2 seconden 😅
  3. Hans Titulaer:
    4 april 2022
    Rijd niet al het moois voorbij!
    Wanneer het weer wat warmer wordt kunnen jullie wellicht langer op een geschikt stekkie staan? Dan wordt auto rijden iets minder aantrekkelijk ook.
    Mooie foto's, ook vanuit het zonnige Pula. Verder zwaar bewolkt, lijkt.
    Leuk dat die andere reislustige lieden jullie weer tegen gaan komen. Paths that cross, will cross again. Alle goeds vanuit het druilerige en kille Breda.
  4. Marian Snellen:
    7 april 2022
    Hoi Wouter heeft lang geduurd ik lees fantastische verhalen dit vergeten jullie nooit meer wat een ervaring geniet ervan groetjes Marian