Week 17

28 maart 2022 - Serravalle Scrivia, Italië

Een weekje van kilometers maken en steden bezoeken.

Barcelona is een mooie stad, na een flinke wandeling naar park Guell vonden we dat wel enorm tegenvallen. Het park was mooi maar we hadden heel veel meer mooie mozaiek projectjes verwacht. We hebben deze dag minimaal 12 km gewandeld dus we waren blij dat we in de bus terug naar de camping even konden rusten.

Onze route vervolgde we door te overnachten bij een manege en een wijnboerderij om via Monaco, Italie in te rijden.
Parkeerplekjes zoeken is altijd een ding, onze bus is 6 meter lang en 2,75 hoog en met de aanhanger erbij zijn we 10 meter. Op heel heel veel plekken in Frankrijk is een hoogte paal van 2,10 m dus de leuke plekjes konden we helaas niet bezoeken.

In Monaco zou een parking zijn waar we terecht konden, daar aangekomen (vlak bij de haven) bleek hij niet open te zijn voor die dag ivm een evenement, geen idee welk evenement want wij konden er geen ontdekken.
Dan moet je keuzes maken, we besloten verder te rijden naar onze volgende overnachtingsplek in Italie, gelukkig kwamen we ruim 2,5 km verderop een prima parkeerplek tegen en hebben we toch de haven nog kunnen bezoeken en weer lekker wat km in de benen gehad.

Zondag kwamen we aan bij het outlet winkelcentrum. Sterre wilde heel erg graag naar Milaan om daar te shoppen. Veel zoekwerk naar een betaalbare camping die ook nog bij het openbaarvervoer in de buurt lag. Want net als Barcelona is parkeren in de buurt van de grote stad niet veilig.
Niet een van mijn leukste bezigheden tijdens de reis, speuren naar leuke plekjes, tot we een outlet ontdekte en dat vond Sterre ook prima. Dus hoeven we niet naar Milaan.

We kwamen er al snel achter dat ook de outlet eigenlijk dik ver boven haar budget was dus googlede we naar een zara of h&m, geluk dat we hadden, er was een h&m aan de andere kant van de outlet.
Gelukkig zag ze zelf ook in dat 60 euro voor topje wel heel erg veel geld was en ze was erg blij met haar nieuwe kleren van de h&m, waar ze ook nog eens een prachtige glittertas en echte hakken had gescoord.
Helemaal blij was ze toen ze van ons nog een paar prachtige laarsjes van de outlet kreeg. Wat hebben we genoten van Sterre die genoot van al dat winkelen.
Birk hobbelde lekker met ons mee en kon in de middag lekker spelen in de speeltuin, Kay heeft zich heerlijk bezig gehouden op de laptop vandaag, want er was eindelijk weer eens wifi.

Zoals Wouter al beschreef op facebook dat in Monaco wij toch wel de meest opvallende auto hadden, merk ik hier in dit deel van Italie ook dat we toch een bijzonders soort mens zijn, want we trekken heel wat aandacht.

Op zondag in de outlet vast even snel een kijkje nemen was echt niet leuk. Wat zijn deze mensen hier enorm brutaal, (ik denk dat ik daar de beste omschrijving mee te pakken heb voor mijn gevoel). Ik liep met Sterre en Birk en we werden constant nagekeken, en dan niet een beetje, nee helemaal tot hun hoofd niet verder meer kon draaien en van boven naar beneden. Na een paar keer was ik er wel klaar mee en ben ik terug gaan kijken, lekker diep ik de ogen, meestal schrikt dat mensen wel af, maar nee het deed ze helemaal niets.
Ik heb me heel erg lang verbaast over deze mensen die zo in de wereld staan. Ik heb er ook even echt wel last van gehad.
Na een nachtje slapen gingen we vol frisse moed op maandag ochtend de outlet in, wat een verschil er liepen haast geen mensen, dus we konden heerlijk winkelen, ook was het winkelpersoneel een stuk vriendelijker. Maar ook deze keer ondervond Wouter hoe ongegeneerd mensen hier naar je kunnen kijken.
Het maakt ons weer even bewust van wie we zijn, waarom we bepaalde keuzes maken en superblij zijn met ons leven zoals het nu is. Dus hop stoeltjes uit de auto op de parkeerplaats en lekker genieten van pannekoeken lunch, kleren sorteren en uitzoeken uit de aanhanger, kids lekker aan het spelen, en tja als je water bijna op met twee 5 liter kannen de outlet in om water te halen. De kids lekker aan het rondcrossen op hun fiets op de parkeerplaats, ruimte zat vandaag.
Ofwel we hebben vandaag een heerlijk dagje gehad.

1. Co Dreef:
    28 maart 2022
    Veel kilometers, en kennelijk ook nog wat ervan genoten. Italië is echt wel duur, en dat hebben jullie gemerkt. Blijf vooral genieten, en goede reis verder!
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    28 maart 2022
    Los van dat kleding hier duur is schrokken we ook in Frankrijk en Italie wat we in de supermarkt moesten afrekenen. 5,5 euro voor 2 paprika's bv. Met gelukkig nog wat voorraad doen we het hier even met het hoog nodige en hopelijk is het in Kroatie wat goedkoper. We komen daar waarschijnlijk vrijdag aan. We genieten vollop van alles en de vooral de vrijheid.
  3. Co Dreef:
    29 maart 2022
    Van harte hoop ik dat ze jullie in Kroatië dezelfde prijzen laten betalen als de lokale bevolking. Anders blijf je als toerist teveel betalen. Ik lees het wel als het meezit, graag!