13 weken voordat we op reis gaan

29 augustus 2021 - Oosterhout, Nederland

Nog een weekje en dan is deze zomer vakantie weer voorbij, echt vakantie gevoel heb ik niet speciaal gehad omdat ik vakantie toch stiekem ook wel link aan zonnig warm weer, verplicht moeten afkoelen in het zwembad en de schaduw opzoeken omdat je je tent uitzweet. Grote kans dat we dat tijdens de reis dubbel en dwars gaan inhalen.

Onze gedachten zijn veel bij alles wat er te regelen valt, wat zijn de temperaturen die we gaan tegen komen, moeten we nu dan nog even snel inkopen doen om wat zomerkleren in de aanbieding te kopen?
Zoeken naar een modus om te onthouden wat we de hele week gedaan hebben, zodat het schrijven van deze blog geen hersenwerk wordt. Maar ook de wir war van foto's, hoe ga ik die netjes bijhouden.
Structuur, structuur, structuur aanleren en dat begint nu al.

Elke dag even kort opschrijven wat we die dag gedaan hebben.
Elke zondag even de foto's op mijn telefoon checken, meuk, dubbele, onscherpe etc verwijderen en de rest op de pc zetten in een mapje per maand of per week. Dat werkt dan weer makkelijker met foto's in reislogger zetten.

Ik wist dat de mogelijkheid er in zat dat ik eerder zou stoppen met werken dan ik zelf zou willen, ik werk in een gezin en zij moeten vervanging voor mij zoeken, dan kan soms moeilijk zijn. Zelf had ik bedacht tot en met oktober te werken, maar ze hebben een fijn iemand gevonden en die gaat mij per oktober vervangen.
Dubbele gevoelens komen dan naar boven, ik kan de tijd namelijk heel hard gebruiken om de bus af te maken enzo, maar die 700,- inkomen die we gaan missen kunnen we eigenlijk ook heel hard gebruiken.
Dus creatief aan de slag, minder (niet geen want met Birk in huis kan ik niet volledig doen wat ik wil doen) opvang dus minder lasten, matrassen zelf bekleden ipv laten doen zijn iig de dingen waar we nu op gaan bezuinigen, en zo gauw als de bus weer voor de deur staat gaat de auto verkocht worden.

Dit heeft wel even gezorgd voor een minder humeur, even schakelen, maar de gedachte dat, alles gaat zoals het gaat en het daar een reden voor heeft, werkt dan wel goed mee.

We hebben Wouter zijn plan ingeleverd op zijn werk en hij stopt de laatste week van november met werken, vakantiedagen opnemen en daarna pbl uren inzetten tot ze op zijn en dan gaat zijn onbetaalde verlof in tot 11 september.

Ondertussen was ik deze week extra aan het werk (die extra's euro's kunnen we wel gebruiken) en was Sterre op kamp, die net als Kay niet hebben gezorgd voor een lading was, beide zijn met (bijna) dezelfde kleren terug gekomen als ze zijn heengegaan. En gelukkig gingen ze niet zwemmen, want mams had twee topjes ingepakt ipv een complete bikini.

Verder ben ik druk met al mijn webshop voorraad op marktplaats te zetten voor spotprijzen, opruimen, opruimen, opruimen. Echt leuk vind ik het niet dat markplaatsen, maar het werkt wel, eerste pakketje ligt al klaar. Ook mocht ik deze week even baby Jip knuffelen en Anne-Marie helpen met, hoe wikkel je een draagdoek. Meteen weer wat lekkers voor ze gemaakt en vast maar Birk zijn precies plas kleren uit zijn kast gehaald en daar gebracht. Ruimt lekker op.

Ondertussen wordt er hard gewerkt aan onze bus.

maxxfanraampjewater en stroompuntcamper to be

1. Co Dreef:
    29 augustus 2021
    Fijn om te lezen. Zit er opslagruimte onder de bodemplaat? Ik ben benieuwd naar de verdere inrichting. Worden het 4 of 5 slaapplaatsen? Wordt de isolatie nog verder uitgebreid? Sterkte met alle voorbereidingen.
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    29 augustus 2021
    Nee geen ruimte onder de bodem, we hebben de hoogte heel hard nodig omdat de bus een H2 is en geen H3

Ik zal volgende keer de tekening ook even delen.

Achterin komt een rondzit, waarvan we een bed van ongeveer 180x180 maken voor ons zelf en Birk

Achterin tegen de achterdeuren komt boven in een vast bed van 180x60

De ene rugleuning van de zit wordt gebruikt om op de te laten zakken tafel te leggen.

De andere rugleuning zal een frame omheen komen wat je dan omhoog kan klappen. Zodat er eigenlijk een soort van hoekbed ontstaat
    Voeten bij elkaar in de hoek en dan kan dat prima voor Kay en Sterre
    Bij hun hoofdeind komt een leeslampje

De hele bus wordt geisoleerd en alle bekabeling wordt daarbij aangelegd.
    Net als de watertanks, zonnepanelen etc etc.

Opslagruimte zal komen onder de zithoek, twee hoge kasten (waarvan een diepe wel ook voor de compostwc en koelkast gebruikt wordt, bovenkastjes bij de zitkant zonder bed.
    En dan een aanrecht van ongeveer 110cm met wasbak en gaskast voor de lpgtank, met nog wat opbergruimte, en dan komt achter de passagiers stoel een blokje met lades voor servies en pannen en het gasfornuis komt daar in een lade zodat we meer blad ruimte hebben.

En nog een gas aansluiting buiten de bus zodat we met lekker weer buiten kunnen koken.
  3. Co Dreef:
    30 augustus 2021
    Lief van jullie uitvoerig antwoord. Uiteraard is het voor mij gemakkelijker als daar ooit een foto bijkomt. Ongetwijfeld zullen jullie foto's nemen als de bus af is. Er is al aan veel details gedacht, lief. Hebben jullie eventueel ook vanuit de bus een mogelijkheid om gewone elektriciteit aan te sluiten? In dat geval is een goede airfryer een aanrader. Liefs!
  4. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    30 augustus 2021
    Haha ja die airfyer is een mogelijkheid als we aan de walstroom zouden staan. Maar qua ruimte past dat ding er niet meer bij.
    Wij hebben xxl want anders hebben we er niets aan met ons 5
    Nu bakken we een keer friet voor ons allen erin

En los daarvan gaan we zoveel mogelijk off grid staan zonder walstroom en dus het doen met onze zonnepaneeltjes en accu. En dan is zon airfryer geen haalbare kaart

Ik zag wel camping varianten staan maar ja dan duurt het een paar uur voor we allemaal ons patatje op hebben 😂
  5. Co Dreef:
    30 augustus 2021
    Onderweg een frietje pakken, is uiteraard ook mogelijk. Geen walstroom is duidelijk. Geen ruimte is me ook duidelijk. Succes met de voortgang, nog heel wat te doen! Liefs.