Week 11

13 februari 2022 - Penela, Portugal

Dan ineens start je week totaal anders dan je ooit had kunnen bedenken. We zouden nog een ruime week op deze plek blijven zodat we op ons pakje konden wachten en de bedjes konden maken. Daarna zouden we door gaan reizen via Spanje richting de balkan.
Daar stond dan ineens de eigenaar van het landje die vond dat we geen goede energie bij ons droegen of dat de energie niet matchte met die van hen, en verzocht ons diezelfde dag te vertrekken. We waren met stomheid geslagen, we lieten alle beschuldigingen even bezinken om tot de conclusie te komen dat de meeste van zijn beschuldigingen totaal niet klopte of geen sense maakte als je keek naar de andere gasten die er stonden. Het enige wat ons aan te rekenen was, is dat we betere open communicatie hadden moeten hebben over hoe en wat we konden bijdragen (in praktijk of in geld) aan ons verblijf. We hadden hier prima over nagedacht en samen wat over afgesproken, maar dit nog niet met hen besproken. We waren wel echt heel erg boos, de reden hiervoor, zei liepen al dagen met frustratie naar ons toe maar kwamen dit niet vertellen, wij hadden geen idee dat er iets speelde. Soms heb je zelf iets niet in de gaten hoe je bent en doet, maar als de ander daar dan niets van zegt kan je er ook niet van leren. We zijn erg boos om de manier waarop dit aangepakt is. De kinderen zijn hier vooral de dupe van. Ze worden per direct uit elkaar getrokken, dat vonden ze erg lastig. Al pakte ze het geheel erg goed op en konden ze hun vriendjes de deze week nog treffen op forestschool.

We hebben de nacht op een berg met prachtig uitzicht doorgebracht, zie de foto´s van de zonsondergang. De dag erna zijn we naar een andere camping gereden in de buurt. We hadden namelijk nog wat afspraken staan zoals hondjes uitlaten en forestschool voor Sterre, dus ver weg konden we niet gaan. Ook wachten we nog steeds op een pakje wat daar aankomt.
In de video´s zien jullie de route naar de camping, een prachtige route die we hopelijk morgen ook nog goed kunnen rijden aangezien het vandaag een regendag is en we dus misschien de berg niet opkomen. En we moeten op pad morgen. Morgen wordt Mr. Zummy gecastreerd en gechipt zodat hij niet voor nog meer zwerfkatten kan zorgen en dat hij met ons mee op reis kan. Zummy moest dus ook ineens overal mee naar toe, maar hij doet dat super goed, hij volgt ons overal of we laten hem even in de bus zitten. Muizen, sprinkhanen, vogeltjes het is een echte jager. Schooien kan hij ook supergoed helaas.

Het was een weekje van even bijkomen van afgelopen maandag, evalueren en vooruit kijken op de reis. Wandelen met de hondjes is heerljk omdat we dan soms de mogelijkheid hebben even zonder kinderen te kunnen kletsen. De kids vermaken zich dan op de berg zand daar, in de bus of de speelruimte met de hondjes.

Al met al leren we dus weer heel erg veel, incasseren, jezelf blijven, waar hecht je waarde aan, wat is nu echt belangrijk voor ons. Dit alles nemen we mee voor onze toekomst, een leven in een rijtjeshuis zal niet ons vaste leven gaan worden, wat, waar, hoe dan wel dat blijft nog even een zoektocht, waarbij we proberen aan iedereen zijn behoeftes te voldoen. Zodat we allemaal kunnen groeien en ontplooien op een manier die bij ons en bij iedereen op zichzelf past.

Vandaag een relaxdag, geen afspraken staan en besloten lekker creatief met de kinderen aan de slag te gaan. We stonden rustig op, Sterre en Birk verzorgde ons ontbijt en daarna lekker naar buiten om met hout aan de slag te gaan, helaas werkte de brander niet dus kon er niet gegraveerd worden. Ook was het koud vanmorgen en uiteindelijk ook erg nat. Dus een dagje met 5 en spelende, schooiende kat in de camper. Sterre en Birk zijn aan de slag gegaan met een weefwerkje, Wouter aan de hobby met zijn foto´s, Kay vind het was lastig om zichzelf te vermaken, maar later met de klei samen met Birk gespeeld. Samen een spelletje gespeeld en daarna tijd voor schermtijd. Wat hebben de kids het goed gedaan vandaag, de hele dag in de camper.

We wachten nog steeds op het pakketje, hopelijk komt het snel binnen zodat we kunnen klussen en verder kunnen met onze reis. We zijn er aan toe om door te gaan naar alle andere landen.

Ondertussen nog een gesprekje gehad met nieuwe huurders, omdat de huurder die nu in ons huis zit een huisje voor vast aangeboden had gekregen in zijn eigen dorp. Online kennismaken met de nieuwe bewoners, beetje raar, maar heel anders kon het niet aangezien ze in Zuid-Afrika wonen. Leuke stel die heel graag voor onze katten willen zorgen. En voor hem staat ons huis op 2,5 km afstand van zijn nieuwe baan. Super handig dus.

1. Hans Titulaer:
    13 februari 2022
    Goh, wat een misplaatst en autoritair gedrag van de terreineigenaar! Onterecht om tot zo'n slotsom te komen en direct vertrek te eisen! Zo'n houding..... beter niks mee te maken hebben! Jammer dat dit zo zonder bemiddelen door hem bedongen moest worden! :-{
    Enfin ..... verder weer op pad, het blijft langer licht al, en het voorjaar komt naderbij.
  2. Marielle Reniers:
    14 februari 2022
    Vooral zonder gesprek idd dat is waar wij tegen aan liepen, ze vragen elke keer als je ze tegen komt hoe gaat het met je, maar nu wil je je verhaal vertellen en wordt er niet naar geluisterd.
    Dus dat fake hoe gaat het met je kan ik niet zoveel mee 😂
  3. Charlotte en co:
    15 februari 2022
    Hi daar, wat leuk om wat van jullie avonturen te lezen! Ineens moest ik aan jullie denken! We wensen jullie veel plezier en lekkere zonnestralen! Prachtige natuur daar! Liefs uit Oosterhout
  4. Marielle Reniers:
    15 februari 2022
    Leuk, hopelijl stijgt de temperatuur hier snel weer want ik vind 10 graden toch echt te fris en dat mijn zijn 5 in het busje is best een leuke uitdaging, al moet ik zeggen dat ze het echt super goed doen samen