Week 25

22 mei 2022 - Librazhd, Albanië

Deze week hebben we genoten van de warmwater bronnen. Kay en Sterre samen op pad om even twee uur te vertoeven in de bron. Dat zijn geniet momentjes voor ons. Ze spelen dan zo leuk samen, helpen elkaar en luisteren naar elkaar, iets wat niet heel vaak gebeurt.

Bij de bron kwam elke dag een gigantische kudde geiten en een paar schapen voorbij, dat is zo leuk om te bekijken. De hondjes zoeken even wat schaduw bij de bus om daarna weer met de kudde mee te lopen.

We hebben verschillende stadjes bezocht zoals gjirokastar (bekend van oa wie is de mol) en Berat. In Gjirokastar hebben we een heerlijke lunch gegeten met allerlei verschillende kleine lokale hapjes. Onze beste lunch tot nu toe.
Wat hier opviel is dat het behoorlijk toeristisch is maar ze je niet de winkels intrekken en dat ze in het restaurant geen woord engels spreken. Dus wat dat betreft echt een aanrader deze stad.

Afgelopen dagen hebben we even lekker niets gedaan op een camping/restaurant aan het water bij Ohrid lake.
Na drie nachten hoeven we er maar twee af te rekenen (7,- per nacht) en kregen we nog een drankje van de baas. Het zijn allemaal zulke vriendelijke vrijgevige mensen hier.

Vandaag hebben we een heerlijke route gereden waarvan zon 18 km over gravel. Om bij een leuk restaurantje uit te komen en daar voor de deur te slapen. Morgen vullen we hier bij de bron onze flessen met heerlijk fris water. Het smaakt zo lekker.

Foto's zal ik ook morgen ochtend uploaden.

1. Hans Titulaer:
    23 mei 2022
    Jullie hebben het goed naar je zin! Dat geloof ik graag. Bedankt voor het delen (van de mooie foto's). Have fun en ben op je hoede onderweg (een vanzelfsprekendheid).
  2. Co Dreef:
    23 mei 2022
    Leuk om weer te lezen. Duidelijk dat het nog een goedkoop land is, en dat jullie daar graag van genieten. Prachtige natuur en sfeerplekjes, geniet daar vooral ook van! Goede reis verder! ; en geniet er van!
  3. Roy Bouwhuis:
    24 mei 2022
    Wens jullie een goede reis vanaf hof van moeder aarde in neede