Week 2 portugal

12 december 2021 - Saint Paul, Minnesota, Verenigde Staten

Het weer in portugal is wisselend soms een beetje regen, beetje winderig, zon en bewolking. Ik kan mezelf de hele dag omkleden want als de zon schijnt en er geen wind is dan is het heerlijk, maar het andere moment heb ik toch een jasje nodig.
Vandaag en gister was het wel echt heel erg lekker warm, genieten is dat.

We zijn nog enorm aan het wennen aan elkaar en de situatie. We liggen op tijd in bed omdat we simpelweg nog erg moe zijn. En daarnaast nog een uur tijdverschil aan het wegwerken zijn.
Wat eigenlijk niet heel erg is want het is vroeg donker en op tijd licht, dus gebruiken het daglicht optimaal.
Het opstaan kost ook wat tijd, we hebben in de camper zon 2 vierkante meter staruimte waar we ons allen in aankleden en waar we ook de ontbijt voorbereidingen treffen. Dus om de beurt aankleden en naar buiten. Sterre dekt de ontbijt tafel (vloer) in de tent en ik zorg voor de warme dranken. Kay ruimt alles weer op en ieder wast zijn eigen gebruikte spullen af.  Langzaam aan begint de gewoonte er in te sluipen.

We zijn deze week even gaan vliegeren op het strand. (Heeft er iemand nieuw vliegertouw voor Kay want dat is niet meer uit de knoop te krijgen 😂).

Ook hebben we het dorpje Silves bezocht en genoten van een heerlijk vers bereid sapje.

Op de camping beginnen we steeds meer mensen te leren kennen, en zijn er gisteren vrienden aangekomen die een weekje hier vertoeven en morgen hun dochters verjaardag vieren. Dubbelfeest dus.

Vandaag heerlijk genoten van een dagje strand met wat mensen en konden Kay en Sterre surfles volgen. Sterre vond het heerlijk, Kay vond het wat moeilijker en in vergelijking met een paar jaar geleden in India waren deze golven ook echt anders en sterker en is Kay wat gegroeid, stijver en slungeliger geworden wat het er niet makkelijker op maakt.

We zijn ook bezig om de kids te leren genieten, de leuke dingen te onthouden en de wat mindere niet de overhand van de dag te laten zijn, wat nu vaak gebeurt en ons enorm veel energie kost.
Een mooie uitdaging zullen we maar zeggen.

Kay is zoekende naar zijn dag vorm te geven, want de hele dag achter de laptop vinden wij echt te veel. We merken dan dat zon dagje strand en surfles hem zo ontzettend goed doet.

Maar ook voor hem komen er mooie dingen op zijn pad en heeft hij vandaag een programmeer opdracht binnengesleept met toekomstperspectief als hij het voor elkaar krijgt.

Sterre is deze week begonnen op de hub, een soort schooltje. Ze vind het erg leuk, de ene dag veel echt schoolwerk en kan ze lekker haar eigen werk doen en de andere dag is het veel crea en toneel ed.

in de map foto's weer een nieuwe lading beeld materiaal en ook wat filmpjes bij het kopje video.

Veel liefs van ons allen

1. Hans Titulaer:
    12 december 2021
    Ah, nou weet ik waar die ooievaar van het Markdal in de winter uithangt......in Portugal op die fabrieksschoorsteen! Enne opa Peter zal daar ook wel zijn draai kunnen vinden! (ALDI)
    Veel plezier daar en groeten van (oom) Hans. ;-)
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    12 december 2021
    Er zijn in silves heel veel ooievaars zo ontzettend mooi.
    En de aldi en de lidl zitten er genoeg en vooral de lidl heeft een zoveel groter assortiment dan nederland
  3. Co Dreef:
    12 december 2021
    Leuk om jullie weer terug te zien. Je draai krijgen, soms jezelf uitvinden, kost gewoon tijd. Maak er met z 'n allen maar wat moois van, en vooral geniet van jullie vrijheid. Veel liefs aan allen!!!!!
  4. Hans Titulaer:
    12 december 2021
    Wat Co ook schrijft: acclimatiseren daar. Op een gegeven moment let je op andere details als je voldoende 'afgekickt' bent van de thuisbasis. Dan lokaliseer je inderdaad meer en meer 'vreemde vogels'. Goh, wat een mooi avontuur om samen mee te mogen maken. Neem het ervan!