9 weken voor vertrek

26 september 2021 - Oosterhout, Nederland

Mijn plan om elke week een blog te schrijven, elke week mijn foto's bij te werken en op te slaan gaat tot nu toe prima. Alleen elke dag bijhouden wat we gedaan hebben was nog een dingetje, dus nu ligt er een kladpapiertje ergens rond te zwerven waar ik snel wat op krabbel.
Straks onderweg heb ik daar een schriftje voor en ga ik elke dag er even voor zitten.

Bijna klaar met werken, maandag mijn laatste werkdag, dat gaat mij wel echt nog meer rust geven. Al merk ik dat ik nu ook heerlijke dagen maak. Afwisselend klussen, opruimen, tijd voor mezelf, tijd met de kids. Ik loop aardig op schema, al heb ik geen echt schema, meer een soort van planning in mijn hoofd, dat als ik iedere week een onderdeel van de camper af heb we het redden. Onderdelen als zitgedeelte, kast 1, kast 2 etc. Tussendoor dan korte momenten binnen in huis wat ruimen, wan veel is al gedaan.

Dat klussen aan die bus, ik vind dat wel echt heel erg leuk om te doen zeg. Huis opruimen daar moet ik mij steeds even toe zetten, daarom doe ik dat in kleine stukjes.

Waar ik straks ook wel even aan moet wennen is dat ik op maandag en vrijdag zonder kinderen thuis ben. Birk gaat dan (wel korter) nog steeds naar de opvang gewoon omdat hij het daar super leuk vind. Vrijdag even geoefend door na mijn werk met een vriendin even naar het terras te gaan zonder kinderen, ik vond dat heel erg raar. Ook moest ik natuurlijk op de tijd letten om Birk en Sterre weer op te halen.

Deze week heb ik de muren geverfd (aubergine zijdeglans) en de vloer geverfd (restje groene leemverf) en in de glitsa gezet. Waar ook behoorlijk wat tijd in gaat zitten is bereken en meten hoe alles moet komen, welk hout heb ik nodig, welk schroeven zijn dan handig etc. Maar een middagje puzzelen, af en toe wat overleg met de buurman, kan ik zo dadelijk mijn bestelling bij de hornbach gaan ophalen en aan de banken gaan beginnen.

Ook is 1 voorstoel al vervangen door een poepie luxe stoel die we van onze buurman hebben gekregen, ook gaat hij het bankje ombouwen naar een stoel. De oude voorstoel is weer naar iemand anders die ook een camper aan het bouwen is. Zo leuk om mensen te ontmoeten, elkaars camper te bekijken en ideeën uit te wisselen.

muren en vloer geschilderdWel zwaar werk met deze verfSamen de vloer verveneindelijk mag ik mama helpen met vervenCamperbij gebrek aan verfmixer, dit werkt ook prima alleen spettert het wel een beetje

Nu al het schilderwerk in de bus erop zit kan ik mij nog meer bezig houden met de katten in de camper krijgen en hun thuis maken. Dat begint aardig te lukken, zet een bakje garnalen in de camper en nu komen ze steeds kijken of er wat te halen valt, dus dit gaan we vaker doen. Ze gaan lekker op onderzoek uit, iets waar ik eerst nog wel bang voor was of dat ging lukken omdat ze echt helemaal niet de bus in wilde. Nu komen ze vanzelf steeds kijken.

Kay geniet steeds meer bij Digibende, hij raakt al aardig gewend en kan zijn draai er vinden. Op de dinsdag en donderdag is hij de hele dag thuis en moet hij van mij toch even naar buiten, en heeft hij uit wat keuzes gekozen om een kleine boodschap te doen op die dag. Voor hem goed om even buiten te zijn, zelfstandig daarin te worden, maar voor mij ook wel echt heel erg fijn.

het kluisje was toch wel een van de leukste bezigheden in het mattel play parkMattel playBrand blussenMattel playEven een fruitje in de zon na 1,5 uur in de auto gezeten te hebben

Omdat we op woensdag zelf rijden en niet op en neer rijden zoeken we steeds een bezigheid, vorige keer had Wouter de hele bus geverfd en nu ben ik met Birk naar Mattel play in Sevenum geweest. Hij had er superveel zin in, al had hij geen idee wie Bob de bouwer was. Maar hij heeft zich prima de hele dag vermaakt daar, en gelukkig voor mij waren er wat magazines waar ik lekker in hebben kunnen bladeren en weer wat ideeën uit opgedaan heb.

We hebben gesprek gehad op school en daar kunnen we nu mee verder, we weten wat we Sterre kunnen gaan aanbieden tijdens de reis en hoe. nog even wat dingen uitwerken, maar dat is dus een van die dingen die ik tussen door oppak.

gespeeld met de stofzuigerToch fijn zon groot bed
Overige kiekjes die leuk zijn om te delen, wat een stofzuiger wel niet met je haar kan doen en wat ben ik nog steeds superblij met ons grote bed. Onze kids liggen altijd helemaal dwars.

1. Co Dreef:
    27 september 2021
    Druk, druk en nog eens druk. Vol ideeën en het vordert ook nog. Leuk!