4 weken voor vertrek

31 oktober 2021 - Oosterhout, Nederland

De stress is aan het wegtrekken. Ja er is nog steeds heel veel te doen, maar ik heb vertrouwen in dat het helemaal ruim op tijd gaat lukken. Streven is om over 2 weken de camper helemaal klaar te hebben. Zodat we dan dan 1 tot 2 weken hebben om het huis op te ruimen, dakgoten leeg te maken, auto te wassen en meer van zulke klusjes.

Dus heb je een paar uurtjes over, altijd welkom om mee te komen helpen. We kunnen al aangeboden hulp goed gebruiken.

Afgelopen week was het herfst vakantie.
Kay: Toen Kay startte bij Digibende moest ik doorgeven of hij wel of geen vakantie nam, aangezien hij tijdens zijn hele schoolperiode heel veel waarde hechte aan de vakantie, had ik deze nu ook ingepland. Daar was hij het nu niet mee eens, hij wilde graag naar Digibende en aangezien de taxi ook gewoon nog stond ingepland is hij maandag en vrijdag nog geweest.
Donderdag hadden we een lesje paardrijden, voor als we dat misschien onderweg nog willen gaan doen. Niet waar Kay echt zin in had, maar hij is meegegaan en we hebben bewijs, al weet hij dat zelf niet.

lesje paardrijden

Sterre: had een drukke week, eerst logeren bij opa en oma op de camping, daarna 2 dagen in Den Haag om dreads te laten zetten. We mochten dus ook als eerste de camperbedden uit proberen en kunnen ervaren hoe stealth camping voelt (ergens kamperen waar het eigenlijk niet mag). Na de paardrijles kwam haar beste Frencis nog een nachtje logeren.

bestie Frencis te logerenSterre op haar lievelingspaarddreadjes voor SterreDreadjes voor Sterre

Birk: mocht van zondag tot woensdag bij opa en oma op de camping logeren en even spelen bij de buren terwijl de rest van de familie op het paard zit.

De camper  begint nu echt vorm te krijgen, ik begin nu echt aan de laatste klusjes en de afwerking, hopelijk is hij over twee weken echt helemaal klaar. Wel is het nog even wachten op de luifel, hopelijk wordt deze op tijd geleverd zodat Camper Cabana deze er op kan zetten. Ook zetten ze de koelkast er nog in, nog een paar spotjes en nog een extra gasaansluiting voor buiten.

keukenblad 1 zit erinbedden uittestenook met 2 is het bed stevig genoegals het regent klussen we binnen verder

1. Co Dreef:
    31 oktober 2021
    Hebben jullie Kay al gevraagd of hij kiest de 8 maanden vakantie of Digibende? Hebben jullie allemaal een Coronapas, of hopen jullie dat het wel goed komt? Luifel lijkt me van belang, en extra gasaansluiting is handig! De inrichting vordert maar ik nog geen totaalbeeld, kan dat nog? Heel veel succes, en bedankt voor deze aflevering. Liefs.
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    1 november 2021
    Kay zou het liefst bij digibende blijven, maar wij weten dat even die periode terug de natuur in hem goed gaat doen, hij vindt natuur heerlijk maar kiest er zelf niet voor als hij keus heeft.
    Hij kan wel onderweg verder met projecten waar hij nu mee bezig is, dat is erg fijn voo hem.

Plekken met qr code slaan wij over, we hebben altijd een dak boven ons hoofd dus kunnen we een land niet in dan draaien we om. Ik merk op groepen van reizende mensen dat het overal wel meevalt als het gaat om grens controle, de media publiceerd veel maar dat is naar mijn mening bangmakerij en daar doen we niets mee.
    We zijn ons bewust van de eventuele gevolgen en daar dealen we dan ter plekke weer mee. Ook weer een mooi leerproces.

Ja ik geloof idd dat je nog geen beeld hebt van de inrichting, hij is bijna klaar en netjes en dan maak ik een filmpje. Fotos maken in Zon kleine ruimte is niet heel handig.
  3. Co Dreef:
    1 november 2021
    Lief zoals je reageert. Gisteren lazen wij nog dat het in Portugal verboden is "in het wild" te overnachten. Bij grenscontrole is het tonen van een QR bewijs verplicht. En als je dan wild kampeert, heb je dan mogelijk twee problemen en meerdere boetes tegelijk. Vandaar mijn zorgjes. Ik hoop dat het meezit. Graag zelfs!
  4. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    1 november 2021
    Ja klopt wild kamperen in portugal gaan we ook niet doen er zijn behoorlijk wat speciale goedkope camper parkeerplaatsen.

We hopen op het beste idd
  5. Hans Titulaer:
    6 november 2021
    Ik bekijk met regelmaat jullie blog.
    Fijn dat je nu mentale rust ervaart, dat je 'op schema' zit. Héél belangrijk dit!
    Het schijnt inderdaad zo te zijn dat de media mogelijke c-gerelateerde hindernissen onjuist belicht?
    De camper gaat heel mooi worden!