Week 2 in India

19 januari 2024 - Puducherry, India

De laatste dagen in het dorpje heeft Birk genoten van het spelen met de kinderen, de eerste dagen moest ik hem in de gaten houden zodat hij niet door mensen in huis werd getrokken en dingen te eten kreeg die hij niet mag hebben. Maar nu bleef hij een beetje in de buurt en speelde lekker op straat met alle kinderen.

We zijn naar Vandalur Zoo geweest, een enorm grote dierentuin waar we eerst met een elektrisch autootje zijn rondgeleid door de dierentuin, daarna hebben we fietsen gehuurd om de rest te bekijken. We hebben een heerlijke dag daar gehad en deze afgesloten met een bezoekje aan Menaga, de zus van Kumar. Daar hebben de kinderen heerlijk samengespeeld met elkaar, lang leve uno.

We hebben oma village bezocht, ofwel het dorpje waar de oma van Kumar gewoond heeft. Daar zijn we naar de droogstaande rivier geweest en heeft Birk gezien dat het grondwater erg hoog staat, je hoeft maar een klein gat te graven en het stroomt vol met water.
Daarna hebben ze zich nog lekker vermaakt met vissen vangen. Sterre wilde in het begin niet het water in, dus op mijn rug hen en weer. Ziet ze daarna de kinderen vissen vangen, doet ze haar schoenen uit en gaat zo het water in.

Zondag zijn we naar Sadhana forest gereden, dat was een lange dag, lang in de auto en lang wachten tot alles geregeld was.

De afgelopen dagen waren wisselend, Birk en Sterre missen Wouter. Bij Birk komt dat eruit door flink baldadig te worden. Ook zijn hier geen kinderen van hun leeftijd wat het lastig maakt.
Ze hebben wel al vele leuke dingen gedaan, geholpen in de keuken, Sterre heeft een heerlijke taart gemaakt, Birk heeft genoten van het poepscheppen en het verzorgen van de koeien en vandaag heeft hij zonder mij met het hout zagen geholpen.
Langzaam aan vinden we onze weg hier. Er komt best veel op ons allen af en ik moet soms keuzes maken die ik niet wil maken. Sterre krijgt echt te weinig aandacht van mij nu, omdat Birk mijn aandacht zo hard opeist. Gelukkig snapt Sterre het wel en kunnen we het er met elkaar over hebben.

Hoe de reis gaat verlopen weten we niet. We bekijken het per keer, per dag.

We hebben wederom weer enorm veel geleerd, maar het is ook enorm pittig zo alleen. Volgende week het vervolg van dit avontuur, want dat is het zeker.

De foto's zullen een mooi beeld geven van wat we hier doen.

1. Bouke van der Krieken:
    19 januari 2024
    Hoi Marielle, Sterre en Birk.

Jullie zijn op reis in India, wauw wat ontzettend gaaf.
    Hoe lang blijven jullie. Ik wens jullie veel mooie avonturen toe.
    Ik ga de foto’s laten zien aan Julie.
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    20 januari 2024
    Hoi plan was 12 weken maar dat worden er dus 5 nu zie het nieuwe verhaal. Tis wat het is we hebben het toch maar mooi gedaan.
  3. Co Dreef:
    19 januari 2024
    Een verhaal met heel veel keuzes en activiteiten. Sterre en Birk leren van alles, wat hier in Nederland bijna onmogelijk is. Marielle is druk aan het regelen, en of ze geniet, is niet duidelijk. Wel een heel lief verhaal. De foto's geven een leuke indruk!
    Geniet van al dat moois, dat zoveel anders is, dan hier!
  4. Stefanie:
    20 januari 2024
    Hoi toppers, wat een avontuur! Super leuk om wat te lezen. En ik hoor je… dapper en mooi hoe je dit samen met Birk en Sterre doet. Liefs! Stefanie