Week 8

23 januari 2022 - Lissabon, Portugal

Lissabon, ik ben geloof ik beter af in de natuur. Maar als je dan in Portugal bent wil je toch ook wat cultuur van de stad op snuiven.
Na eerst een verkeerde dagpas (voor alleen de trein) gekocht te hebben en wat stress hadden met het kopen van de goede kaartjes zei Kay: kunnen we niet beter vandaag een rustigere dag doen en morgen de hele dag naar Lissabon. Goed plan Kay, want je kon mij eigenlijk al wel opvegen.

We hadden nog een ander tripje in de planning, fietsen naar de LX Factory.

Nog even aan de klus met alle fietsen en uiteindelijk ging Sterre bij mij achterop.
We konden het grootste gedeelte langs het water fietsen en een klein stukje de stad in wat we dan deels gelopen hebben ivm de drukte.
Heerlijk rondgesnuffeld bij de LX Factory, restaurantjes, kunst, winkeltjes. Ook de dagkaartjes voor de tram kunnen vinden dus morgen met een frisse start naar Lissabon.

Na een pittige start kan iedereen toch met een moe en tevreden gevoel terug kijken naar vandaag.

Een dag later hebben we Lissabon bezocht, een relaxte grote stad, waar we vooral het openbaar vervoer getest hebben. Dat vonden de kinderen het leukste om te doen.

De dag erna zijn we verhuisd naar een plekje dichter bij het oceanium, met een heerlijke speeltuin naast de parking. En we konden vanuit hier op de fiets naar het oceanium.
Wat een aanrader is dat, een prachtige aquarium in het midden met er om heen kleinere bakken met de mooiste en bijzondere vissen erin.

Ondanks dat we wel erg moe zijn gaan we toch door naar Sintra, op de route boodschappen en wasjes draaien dus over een ritje van 30 min doe je dan een hele dag.

Sintra was prachtig, we hebben gewandeld naar het centrum en naar een van de mooiste kastelen, de tuin was werkelijk prachtig, ook de kinderen hebben hiervan echt genoten.

Zaterdag kwamen we dan eindelijk, na twee weken aan op de plek waar ik graag heen wilde, in het midden van Portugal. Een plekje bij mensen thuis, alles op donatie basis. Genieten hier, in de natuur, maar ook speelgelegenheid voor de kinderen, wat hondjes en katten, citroenen en kiwis te over (sinasappels zijn nogniet rijp).

Samen komen met vrienden, elkaar helpen, plannen maken en genieten van de zon en de dieselkachel  in de avond en de ochtend. En nagenieten van een dagje wandelen in Sintra, mijn benen hebben het zwaar deze dagen.

Beeldmateriaal zal hopelijk vandaag nog toegevoegd worden.

1. Co Dreef:
    23 januari 2022
    Moe van het lopen, dat is duidelijk. Al die indrukken verwerken, dat wordt nog een hele tour ( toer?). Drukke vakantie in ieder geval! Succes.
  2. Co Dreef:
    23 januari 2022
    Helaas staan niet alle foto's recht. Uiteraard wel een leuke indruk. Gezellig!
  3. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    24 januari 2022
    Kan idd moet ik nog doen
    Maar internet in de avond is wat minder snel, en kay wilde de laptop gebruiken
  4. Co Dreef:
    24 januari 2022
    Dus nog een laptop erbij? Helaas naarmate ze groter worden heeft iedereen behoefte aan een eigen laptop, maar je wordt er wel erg kwetsbaar door!
  5. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    24 januari 2022
    Nee hoor 😂, we hebben er thuis nog 3 liggen. Deze is nieuw gekocht zodat we een goede hadden die we delen. We hebben niet zoveel ruimte en die besteed ik liever niet aan teveel elektronica.
  6. Hans Titulaer:
    24 januari 2022
    Laat jullie niet misleiden door een "much to do list". Vooral wanneer oude routines in onbruik geraken door een andere levenswijze nu, is het raadzaam -indien mogelijk- aan enige regelmaat vast te houden. Maar ja, vaak en onverwacht improviseren daar kom je niet onderuit. Daarom goed om R U S T niet uit het oog te verliezen. (Grote steden zijn energieslurpers.)
  7. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    24 januari 2022
    We zitten nu op een heerlijk plekje om tot rust te komen, vrienden te ontmoeten en te helpen en te genieten en weer te groeien en plannen te maken en oude gewoontes steeds meer los te laten
  8. Co Dreef:
    24 januari 2022
    Goed om te lezen, en nu R U S T !!