week 7

16 januari 2022 - Lissabon, Portugal

Een rustig weekje, reizen met zijn allen is heerlijk, genieten, maar ook vermoeiend. Tijd voor jezelf is ver te zoeken. Er is altijd wel een kind wat iets van je wil, of iets wat gedaan moet zoals klussen aan de aanhanger, bed klaarzetten, wasje draaien, eten koken, afwassen. Daarom liepen we ook achter met foto´s uploaden.
Deze week stonden we op de camping waar mijn ouders ook zouden aankomen. We hebben twee dagen voor hun gekookt en zei twee dagen voor ons. Voor meer personen koken maakt qua tijd ed niet uit. Dat andere voor je koken is genieten, je hebt ineens veel meer tijd om even lekker iets anders te doen.
De kinderen vonden het heerlijk om naar opa en oma te kunnen lopen. Ook hebben we genoten van de kano. Kay heeft er heerlijk in gevaren en nam steeds iemand anders mee. Super om te zien hoe hij dan met Sterre en Birk lekker op pad gaat.

Opa heeft voor Birk een autootje in elkaar gezet, dat bleek moeilijker dan bedacht en is er dan ook zon drie dagen mee bezig geweest. Ook heeft het een dagje gekost om nog maar eens goed naar de bandjes van de aanhanger te kijken, nu is het iig wel weer in orde. We besloten dan ook nog maar een dagje extra te blijven om nog even niets te doen. Bij het betalen kwamen we er dan ook achter dat we er 5 nachten hadden gestaan, we waren helemaal verbaasd wij dachten namelijk 4.

Waar we enorm van genieten is te zien dat Kay zo lekker goed ontwikkeld. Hij biedt op momenten aan om mij met iets te helpen en dat zijn echte groeimomenten want die hebben we lang niet mogen zien bij hem. Sterre is zoekende naar zichzelf, ze kan enorm genieten, ze kan ook enorm streng zijn voor zichzelf, ze kan het zichzelf ook enorm moeilijk maken.
Ik wordt er elke keer met het boodschappen doen weer aan herinnerd waarom ik in Nederland altijd alleen naar de supermarkt ging, en dan zijn deze supermarkten over het algemeen nog eens wat groter en gevuld met speelgoed. Dat maakt het nog uitdagender om gezellig door de winkel heen te komen, zonder dat ze al hun geld hebben uitgegeven.

We gaan door met onze trip, we zijn rustig naar Evora gereden, waar we stonden op een grote parkeerplaats, met helaas een hamburger tent die van 18,00-01,00 open was en de tweede nacht behoorlijk harde muziek draaide. Bij het verlaten van de parkeerplaats op route naar Lissabon ontdekte we dat er campers stonden een klein stukje verderop aan de overkant van de weg. Jammer daar hadden we zeker veel beter geslapen.
Een dagje wandelen in Evora was heerlijk, veel gezien en genoten van Birk, die alles interessant vindt en alles van vanalles wil weten. Hij slurpt alle informatie helemaal in zich op. Terwijl de andere twee dan al enige tijd staan te zuchten en te zeuren wanneer we weer verder gaan.

Vandaag zijn we aangekomen in Lissabon, op een beetje vage parking, maar naast tram station een aan het water. Er staan meerdere campers en Sterre kon meteen lekker spelen met een Frans meisje.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Co Dreef:
    16 januari 2022
    Leuk om jullie verhaal te lezen, en daarnaast de foto's te zien. Inderdaad een grote onderneming is jullie vakantiegebeuren. Dat er leuke ontwikkelingen zijn, daar ziet het zeker naar uit! Jullie zijn nu naar Lissabon gegaan, vanwege het lekkere weer? Veel liefs, en veel succes bij jullie volgende dagen.
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    16 januari 2022
    Het weer is in het zuiden beter, net wat warmer. We hebben onderweg ook vrieskou in de nacht gehad. We zijn onderweg naar soort camping/community waar we weer wat langer verblijven, en onderweg daar heen bezoeken we andere plekken zoals evora en lissabon en dus even op bezoek bij mijn ouders.

Het weer is hier nu prima, zon overdag en ongeveer 12/15 en in de nacht 4/7 graden dus prima te doen.