Week 6 reizen

9 januari 2022 - Odivelas, Portugal

Onze trip begon op afgelegen standje, (waar je officieel niet mag staan in de nacht waarschijnlijk) waar we heerlijke gegeten hebben op het strand (met flink wat zand in het eten door een spelende Birk), maar waar we de volgende ochtend het strand voor ons alleen hadden en een prachtige zonsopgang hebben gezien.
genoten van dit strandje en de paar mensen die er waren en de prachtige caves die er waren.

We hebben ook nog een ander strandje bezocht overdag, een bumpy road van zon 3,5 km was het zeker weer waard, want ook de weg naar het andere strand was bumpy.
Na dit bezoek een ritje naar Odemira gemaakt, waarbij we er achter komen dat je bijna de dubbele tijd mag tellen dan die google je aangeeft. Net als dat je zelf even moet checken of de weg wel begaanbaar is, want hij stuurt je echt naar plekken waar je eigenlijk niet met een gewone auto kan komen (zie foto van de weg die google ons had geadviseerd om naar het strand te gaan, heel bijzonder want vanaf daar kon je de parking echt niet bereiken).

Odimera was een prachtige plek aan de rivier, een gratis plek met wen super schoon wc gebouw welke overdag open was. We hebben daar lekker wat rondgewandeld en heerlijk gesnoept van de huisgemaakte chocolade.

ondertussen kwamen we in contact met mensen waarbij we welkom waren op hun landje. Ze zochten naar connectie met nieuwe mensen en uiteindelijk zoeken ze vrijwilligers om hun te helpen op hun landje. We zijn door twee riviertjes heen gereden om hun huisje te bereiken. Wij waren hun eerste echte onbekende gasten. Wat een aardige, gasvrije mensen waten dit. We hebben samen gegeten, gekletst, de kinderen hebben geholpen het terrein een beetje mooier te maken door een schildering op oude boomschors te maken.
Vandaag namen ze ons nog mee naar de markt waar we heerlijke gegrilde kip hebben gegeten met zijn allen.
De kinderen zijn altijd een beetje zoekende op nieuwe plekken, maar het was goed dat we er twee nachten verbleven (omdat we te moe waren na 1 nacht al weer door te reizen) ze waten geland en zo relaxed. Geen (minder) ruzie onderling en zelfs Kay zat lekker in zijn vel na een tijdje, dat merk je dan bv doordat hij aanbied ook voor ons wat te drinken in te schenken en van alles aan te geven (de persoon in de keuken of aan de kop van de tafel is namelijk altijd de pineut om alles aan te geven, aangezien de ruimte het niet toelaat allemaal op en neer te lopen) dat zijn voor ons dan de echte geniet momenten.

Vandaag zijn we aangekomen op een verlaten camping (veel seizoensplaatsen van portugezen, en hun vakantie is nu ook weer voorbij) Mijn ouders komen morgen voor een langere periode naar deze plek, en dit lag voor ons op de route.
Hier vieren we dan ook morgen de verjaardag van Birk en Kay.

Het was een week van ups and downs, omdat je (vooral de kids) zo dicht op elkaar zit zijn er sneller botsingen, maar aan de andere kan zijn de fijne momenten zoveel fijner dan ze thuis waren, er zijn zoveel meer geniet momenten. Het gaat ons super goed.

Foto en filmateriaal zal waarschijnlijk morgen op de site geplaatst worden.

1. Co Dreef:
    9 januari 2022
    Avontuurlijk zeker, genieten nog meer. Benieuwd wat volgt. Alvast de felicitaties voor Birk en Kay!
  2. Hans Titulaer:
    10 januari 2022
    Wat fijn dat jullie onverwacht ook op schilderachtige, of in ieder geval "de moeite waard" plekjes komen met camper èn aanhanger! Moet intensief zijn om met zo'n zwaar beladen combinatie uiteindelijk goed weer op de doorgaande weg te geraken!
    Heel leuk ook dat jullie met de locale bevolking wat contacten leggen ..... en wie weet wie/wat de komende weken nog op jullie pad komt? Wie goed doet, die goed ontmoet!
    So far, so good.