Week 3 mikki´s place to be in Portugal

19 december 2021 - Pêra, Portugal

We zijn deze week gestart met een heerlijke feestdag.
Samen met Sterre een perfecte gelukte en lekkere verjaardagstaart gebakken voor mijn 40ste verjaardag.

Samen met Liva, een meisje wat we nog kennen vanuit Nederland en maandag 7 jaar werd, een labyrint gelopen. Heen naar het midden denkende aan alles wat afgelopen periode geweest is, alles wat achter ons mag blijven, waar we van geleerd hebben, waardoor we enorm gegroeid zijn.  In het midden lag er een prachtig kadootje voor ons klaar en op de weg terug konden we mooie intenties zetten voor de komende jaren.

In de avond een lekkere stoofpot op de rocketstove gemaakt en tussendoor nog een mooi zelfgemaakt kaartje en kadootje mogen ontvangen van onze buurvrouw en in de avond kreeg ik nog een energetische behandeling van een buurman aangeboden. Wat een heerlijke ongedwongen, fijne relaxte verjaardag mocht ik dit jaar hebben.

Dinsdag heb ik de energetische behandeling mogen ontvangen wat voor de dagen erna zorgde voor pittige dagen, verheldering in zaken heb gevonden en weer wat stapjes verder in mijn eigen proces ben kunnen gaan. Zo kwamen er deze week nog een paar van die momenten bij mezelf en bij Wouter naar boven. Dus naast mijn eerste fietsritje naar de winkel hebben we verder niets ondernomen.

Fietsen hier betekent of lekker klimmen of met de rem erop naar beneden, Wouter gaat vaak alleen en gaat dan lekker hard de berg af en melde mij gister dat hij bij 50km/p/u maar eens zijn rem ging inknijpen.

Ook merk ik dat ik meer zin krijg in het maken van baksel, zoals je kunt zien op de foto´s. Mijn energie begint weer wat terug te komen en dat voelt heerlijk.

Ook zijn we  nog steeds zoekende naar een fijne slaapmodus, Kay heeft zijn eigen plekje boven ons bed, maar verder lagen we nog met zijn vieren op zon 1 meter 80, en dat is behoorlijk krab, wetende dat onze kids en ik zelf graag met hun knieën opgetrokken liggen.  Het bed voor Sterre zakt te ver door bij het doek dat we haast niet onze voeten eronder kwijt kunnen. Vannacht iets nieuws uitgetest, Birk op een luchtbed op de voorstoelen. Man man man wat hebben we heerlijk geslapen met zijn allen.
Veldbedjes om het praktisch anders op te lossen zijn besteld en komen binnenkort onze kant op, dus dan nog wat klussen en komt er misschien zelfs af en toe een moment dat het bed alleen voor Wouter en mij is en de kids hun eigen bedje hebben. Voor nu is deze oplossing super fijn.

Kay is een mooie mix aan het maken van werken (programmeren, zich zelf nieuwe dingen aanleren om zijn werkopdracht te kunnen gaan doen) gamen, buitenspelen, verstoppertje spelen met de hele camping en poolen. Sterre vermaakt zich over het algemeen erg goed en Birk zien we vaak ook de hele dag niet.
Vandaag was hij er aan toe om te leren fietsen en dat is hem gelukt. Volgende week de foto's hiervan.

Zie foto's en filmpjes voor het beeldmateriaal van deze week.

1. Co Dreef:
    19 december 2021
    Leuk om jullie zo te volgen! Ja, iets krapjes soms, maar dat is met opgroeiende kinderen niet ongebruikelijk. Kay heeft toch ook een tent buiten jullie camper? Komt daar misschien een stretcher in? Hard aan jezelf gewerkt, voor mij is dat echt vakantie. Geniet er van! Blijf gezond, want die COVID blijft lastig. Nog een heel fijne tijd! Liefs!
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    20 december 2021
    Die tent staat er idd en Kay heeft daar 1 nacht in geslapen maar ligt toch liever bij ons en dat vinden wij dan ook weer wel fijn als je puber zoon graag bij je in de buurt is.

Sterre en ik hebben ook een nacht in de tent geslapen. Heerlijk was dat.

Maar op veel plekken waar we onderweg gaan staan kan en mag je geen tent opzetten dus moeten we toch echt een vaste oplossing vinden die praktisch en snel op te zetten en op te ruimen is in de camper.

Klopt hoor dat persoonlijke ontwikkeling zo lekker voelt als vakantie maar tezamen met de zorg voor de kids maakt het dan even extra zwaar. Omdqt je eigenlijk net niet de tijs kan nemen die je echt nodig hebt.

Gr
  3. Lies:
    20 december 2021
    Fijn dat het goed gaat een paar hindernissen zal je zeker tegen komen !!! Improviseren dan maar!.Jullie hebben het zeker warm bij en met elkaar. Nog een fijne kerst en gelukkig nieuwjaar!!
  4. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    20 december 2021
    Dank je wel jullie ook fijne dagen
  5. Co Dreef:
    20 december 2021
    Begrepen, dat de tent ook niet altijd alles is. In ieder geval, van harte de beste wensen, fijne feestdagen, een heel goed 2022. En hou het maar lekker gezond. Groetjes Co