week 3 india

25 januari 2024 - Auroville, India

We zijn nu 1,5 week in Sadhana Forest, en hebben een paar dagen geleden besloten de reis van 12 weken te verkorten naar 5 weken. Wat inhoud dat we nu nog een ruime halve week in Sadhana forest zullen verblijven en daarna nog wat andere plekken gaan bezoeken. Dit besluit geeft rust en duidelijkheid. Het is overzichtelijk geworden voor ons allemaal.

We raken met zijn allen gewend hier in Sadhana. De kinderen vinden steeds beter hun weg en vooral Sterre onderneemt lekker wat dingen, zelf in de keuken mee gaan helpen, vandaag japanse les en samen met iemand hartjes van klei gemaakt.  De verveel momenten vult ze in door schoolwerk te maken of te lezen. Verder duurt alles hier langer, dus je dag zit eigenlijk best vol met de basis dingen.

Het systeem hier is een beetje vastgeroest, waardoor meerdere mensen hier merken dat de lol er wel een beetje af is, steeds wisselende vrijwilligers, steeds dezelfde verhalen en vragen. Iedereen doet wat ie moet doen, maar ik mis de lol erin.
In het papierwerk wat ze mij vooraf hadden toegestuurd stond dat ik flexibel inzetbaar zou zijn, op zon manier dat ik ten alle tijden er kon zijn voor de kinderen, maar hier aangekomen wilde ze toch wel echt dat ik 1 dienst per dag zou draaien.(alle andere draaien er 2 en soms 3) Wat inhoud is dat je die dienst ook geheel moet afmaken, maar waardoor ik er dus niet volledig kan zijn voor de kinderen. Aan de ene kant maakte me dat best boos en gefrustreerd, aan de andere kant zijn de kinderen hierdoor wel meer zelfstandig dingen gaan ondernemen met andere, vooral als mams koos om de wc's te gaan poetsen, want daar hadden de kids niet echt behoefte aan om mee te komen helpen. Beide vinden hierdoor hun eigen weg en gaan met andere lekker op pad om andere klusjes te doen.

Er worden wel ook veel wisselende workshops gegeven door de vrijwilligers, helaas voor mij zo goed als niet haalbaar om daar bij te zijn, omdat ik of gewoon even niets wil doen, of de kids willen mijn aandacht omdat ze die in de ochtend gemist hebben.

Op woensdag is het non-talent show, waar Sterre vorige week nog niet mee durfde te doen, heeft ze dat deze keer wel gedaan, super knap van haar, samen met iemand acro yoga gedaan, voor de liefhebbers ik heb het gefilmd.

Birk is helaas ook een beetje ziek geworden, hij heeft wat koorts en al een paar dagen bulten achter een oor, ook had hij vorige week een teekje, dus al deze onderdelen tezamen maakte dat we vanmorgen een ochtendje hebben doorgebracht in ziekenhuis/kliniek. Maar eerlijk het gaat een stuk sneller dan in Nederland. Eerst bij de arts, daarna bloedonderzoek en binnen 10 minuten de eerste uitslag, terug naar de arts, die wil een ander bloedonderzoek wat gelukkig voor Birk met het al afgenomen bloed kon, na 40 minuten de uitslag en weer naar de arts, medicatie ophalen en volgende week terug, dat alles in 1 ochtend op 1 locatie.
Wat het is weten ze niet, ze weten wel te zeggen geen kanker, geen tbc en geen denque (daar was het tweede bloedonderzoek voor nodig) dus nu antibiotica en hopen dat de bulten minder worden en Birk zich ook wat beter gaat voelen, al is hij niet enorm ziek gelukkig.
Een bezoek aan het ziekenhuis is dan vanuit hier wel weer heel goed geregeld, zij regelen de afspraak, het vervoer en er gaat iemand met je mee, ik hoef geen diensten te draaien en we eten lekker rustig in onze eigen hut.

Op donderdag avond, zaterdag en zondag middag wordt er niet gekookt. Je kan dan of restjes eten, gaan uiteten of zelf wat maken. Vorige week heb ik zelf pannenkoeken gebakken op donderdag, op zaterdag zijn we gaan uit lunchen en zijn we een bezoek gaan brengen aan de muziekwinkel en muziektuin en op zondag zijn we bij Mango hill gaan lunchen en hebben Birk en Sterre even lekker kunnen zwemmen daar.

Vandaag zijn we ook op pad geweest, ze hebben hier de gelato factory en voor ons heaven als het gaat om ijsjes. Ze hebben enorm veel lekkere smaken vegan ijs, waar ze in Nederland bijna alleen maar sorbet varianten hebben is dat hier wel anders, dus we zullen nog met regelmaat terug moeten naar de gelato factory om alle smaken uit te testen.

En een vast ritueel op door de weekse dagen, een heerlijke vegan chai en laddu halen bij de theehut van Sadhana.

De foto's van deze week komen wat later, aangezien ik een hele ochtend druk ben geweest met Birk in het ziekenhuis en de dagen hier zo vol zitten en snel voorbij zijn.

1. Co Dreef:
    25 januari 2024
    Wel een ervaring, die je soms liever niet had. Maar je ziet enorm veel en het zal je zeker terug in Nederland weer inspireren. Knap zoals je bezig bent. Geniet nog wel van de dagen die komen gaan. Geef Sterre en Birk dagelijks maar een extra knuffel. Ook zij geven je deze ervaring. Liefs.

Jouw reactie