Week 1

5 december 2021 - Pêra, Portugal

Onze eerste dag, doel was de grens Frankrijk over te gaan. Met alle restricties mbt covid regels was dat een leuke uitdaging omdat we liever niet willen dat Kay steeds een test moet doen om een grens over te komen. Wij hebben beide een herstel bewijs wat bij vertrek was dat nog voldoende voor ons om tot in Portugal te komen.
Dus binnendoor de Franse grens over zonder controle was gelukt. Spaanse grens tja daar waren minder binnen door wegen en hadden we er ook niet zon zin in om een binnendoor route uit te zoeken. Zonder controle de grens over gekomen. Eenmaal in Spanje bleek je voor Portugal wel een test te moeten doen en dat zou dus voor ons drie gelden. Midden Portugal de grens overgegaan, zonder binnendoor weggetjes en ja stoppen maar, deur open, hond checkt de bus en we mochten doorrijden. Dus de drugstest doorstaan en geen verdere Covid controle. Op de camping zijn ze ietsje pietsje strenger, maar met ons herstelbewijs tonen was het gedaan, ook Kay hoefde geen test te doen. Ze volgen dus iets van protocol maar niet het gene wat de overheid van Portugal aangeeft.

Onze eerste avond begon meteen met het eerste echte avontuur, vast in de modder. Wouter had uiteindelijk via de burgemeester een traktor geregeld voor de volgende morgen.

We beginnen na een weekje stiekem toch een taakverdeling te krijgen, ik kook en doe de afwas en zorg voor de andere maaltijden, en Wouter zorgt dat de bedden klaarliggen of de tafel weer gereed staat. Beide een flinke intensieve taak. We proberen de kinderen buiten te laten spelen als we er mee bezig zijn, maar met de kou en regen lukt dat niet altijd. Maar ook dan schikken de kinderen zich goed aan de kleine ruimte waar ombouwwerkzaamheden plaats vinden en het gasfornuis aanstaat. Dat deden ze echt super goed elke keer weer.

De kids trekken goed met elkaar op. Spelen spelletjes samen en als je als grote broer geen zin meer hebt in memory met je kleine broertje leer je hem gewoon uno aan. Dus nu spelen ze samen uno. Of gezellig samen ballen in de camper.

Na 5 dagen rijden zijn we aangekomen op de plek waar een maandje verblijven, hier hebben de kids de ruimte om te spelen, en kunnen we even wennen aan de gehele situatie en bijslapen.

Foto´s van onze eerste week vind je in het mapje foto´s.

1. Co Dreef:
    6 december 2021
    Gezellig om jullie zo te volgen. Kay stond er zelfs één keer op. Wij kijken uit naar het vervolg!
  2. Hans Titulaer:
    6 december 2021
    Een beetje avontuur siert jullie onderneming! Pas ook op voor kiezelstranden, is mijn ervaring.
    Fijn dat jullie al in Portugal zijn..... time to relax! Overleg in een ontspannen sfeer!
    Een gelukkig makende impressie van foto's, ook. Groet van Hans.
  3. Roy Bouwhuis:
    9 december 2021
    Mooi dat ik jullie kan volgen op die manier
  4. Karin:
    12 december 2021
    Leuk verslag. Staan jullie ook op Mikki's place? Ziet er allemaal erg mooi uit. Geniet er lekker van, jullie doen het goed 👍. Groetjes, Karin
  5. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    12 december 2021
    Hoi,
    Ja wij staan nu een weekje op mikki's place en waarschijnlijk tot begin januari.