India week 2 kleine update

19 januari 2024 - Ramapuram, India

Hoi lieve allen,

Onze reis gaat anders verlopen dan vooraf gepland. Omdat de kinderen (en ik daardoor ook extra) Wouter zo enorm missen en alles van thuis zoals Kay, hondjes, eten, vrienden en school. Merk we dat 12 weken echt geen haalbare kaart is.
Dit avontuur wat we zijn aangegaan moet wel op een fijne manier worden afgesloten en niet door het uitzitten van tijd.

Birk vind het lastig een prettige manier aan zijn emoties te geven, waardoor hij enorm veel slaat (en heel hard) en schopt naar zowel mij als Sterre. Dat is vooral voor Birk niet fijn want hij kan precies zeggen waar dit gedrag vandaan komt maar ook voor Sterre. Want die mag eigenlijk niet terugslaan wat ze  dan    zo ontzettend moeilijk en oneerlijk vind en  haar ogen oneerlijk. Daarnaast wil ze mij graag beschermen dus ook als Birk mij slaat en ik daar probeer rustig op te reageren wordt ze boos op Birk.

Bij Sterre zie je dat ze haar best doet om het leuk te vinden en te maken, en met momenten geniet ze ook echt van bepaalde dingen, maar erachter schuilt het gemis van papa en haar vrienden. Ze weet dat ik dat zie en dat vind ik zo ontzettend knap van haar. Dat ze er echt het beste van probeert te maken.

Alles totaal begrijpelijk van alle kanten. Dat tezamen met het niet hebben van leeftijdgenootjes hier maakt het op momenten te pittig en naar onze mening niet de moeite waard om daar weken aan energie in te stoppen. Gemis van papa zal daar niet minder om worden.

Voor mij is dit alles steeds weer afwegen in welke split ik ga staan, wie welke aandacht krijgt, Sterre krijgt die zeker te weinig nu, en dat vertel ik haar dan ook. Ik probeer bewust momenten te creeren zodat Birk even iets anders met iemand doet en ik aandacht Sterre kan geven.
Ik geniet zeker van dit avontuur, maar het is zo anders dan ik had voorgesteld zo zonder het hele gezin.

We hebben dan ook besloten om voor aan het begin van de carnavalsvakantie een vlucht terug te gaan boeken.
Het verdere plan is dat we nog een weekje in het project hier verblijven, daarna zon 5 nachten naar een gaia's garden geusthouse in auroville te gaan om nog eea van auroville te ontdekken, de laaste week een hotel met zwembad te zoeken in mahaballipuram en nog wat te gaan winkelen met Kumar en Bhavani.

Spijt hebben we zeker niet, er zijn al zoveel angsten overwonnen, stappen gezet, doelen behaald etc etc voor ons allen. Weer een ervaring rijker die we meenemen op ons pad.

1. Co Dreef:
    Lieve Marielle, Sterre en Birk,
    Wij leven met jullie mee, en kunnen e.e.a. goed begrijpen. Maak er vooral een leuk en goed slot van! Nog veel plezier!
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    20 januari 2024
    We gaan er zeker nog van genieten, net de vlucht kosteloos kunnen omboeken dus budget te over nu heerlijk is dat alles kunnen doen wat je wil doen
  3. Co Dreef:
    Heel..heel.. veel plezier.
    En zeg maar tegen Birk, dat hij jou niet mag slaan!
  4. Lenneke:
    21 januari 2024
    Mooi en liefdevol om mee te bewegen met wat er is. Hele hele fijne laatste tijd daar! Alle liefde voor jullie
  5. Lonneke:
    21 januari 2024
    Geniet nog van alle mooie momenten die er komen gaan. Jullie zijn een heel dapper stel!! En wat een mooi maar vooral eerlijk verhaal heb je geschreven.
  6. Stefanie:
    21 januari 2024
    Dappere stap en volle bak liefde 🧡 fijne laatste episode en ik hoop dat het met het doorhakken van deze knoop ook meer rust komt
  7. Dagmar:
    23 januari 2024
    Sowieso heel stoer om zo met zijn 3-en te vertrekken. Als je mee kunt flowen met het leven dan maakt het avontuur alleen maar mooier. Veel genietmomenten nog toegewenst💫
  8. Lies:
    23 januari 2024
    Ik begrijp wel dat de kinderen het thuisfront missen.
    Probeer er het goede uit te halen .
    Als je thuis komt ga je misschien wel beseffen dat het samen met je gezin zijn heel waardevol is.
  9. Jelda:
    24 januari 2024
    Dapper om plannen om te gooien! Heel goed om dan een besluit als dit te nemen! Geniet nog van de korte tijd dat je er nog bent. Hopelijk geeft het de kids ook rust als ze weten wanneer ze weer terug gaan.