8 weken voor vertrek

3 oktober 2021 - Oosterhout, Nederland

De weken vliegen voorbij. Maandag was mijn laatste werkdag, ik heb er twee jaar met plezier gewerkt, maar het is prima om te stoppen, tijd voor wat anders. Heerlijk om (betaald) werkloos te zijn, want werkloos ben ik niet.

Draak verslaan                            Sterre had drakenbrood op school, Thuis met Birk drakenbrood gemaakt

Dinsdag had Sterre Michaelfeest in het bos, wat een heerlijk weer was het om deze dag in het bos door te brengen. Geen haast met opstaan want Sterre hoeft pas om 9:00 in bos te zijn, wat dichterbij is dan school. In de ochtend thuis met Birk een drakenbrood gemaakt. In de middag zijn we gaan kijken naar het draak verslaan.

Woensdag mocht ik Kay naar Limburg brengen en meteen weer terug naar huis. Onze buuf moest namelijk in de middag met een van de kids naar Maastricht en kon Kay wel mee nemen op de terugweg. Ik naam dan een van haar kids weer mee uit school zodat ook daar de opvang weer voor geregeld was. Zo helpen we elkaar steeds weer.

Super leuk zon opgeruimde kelderkast

Woensdag ook super druk geweest met ruimen, want op zaterdag zouden er kijkers komen voor het huis, en waar je op de foto alles steeds kan verschuiven, kan dat niet als je mensen over de vloer krijgt. Dus het plan om de kelderkast in stapjes op te ruimen werd kelderkast in een keer goed opruimen. Wat resulteerde in 6 dozen met apparaten die je wel eens een keer gebruikt naar zolder, een aantal spullen naar de kringloop en de tas met elektra voor de stort kon Wouter op donderdag mooi wegbrengen.
Birk vond het geweldig die opgeruimde kast, hij heeft er heerlijk in kunnen spelen.

Deel 1 van de bankBirk die stiekem de bank geverfd had, dit is nadat ik het gepoetst hadkattenbak gatZithoek

Donderdag was de enige hele droge dag en ook Wouter was thuis vandaag, wat voor mij inhoud even goed kunnen klussen aan de bus. Echt een vaste planning is er niet, maar ik wil iedere week een onderdeel afhebben (bed, kast1, kast 2, keuken 1, keuken 2, bovenkastjes, overig) dus dat betekend lekker aan de slag, en wat geniet ik daarvan zeg, lekker met hout in de weer en maar puzzelen. Soms een schroefgaatje of tien teveel maar het is gelukt. De ombouw van de zithoek is bijna klaar. De ombouw van het opklapbed ligt geverfd klaar om in elkaar gezet te worden. Te bedenken dat deze week geen volle klusweek kon zijn door werk, huis opruimen etc ben ik ver gekomen.

Wouter heeft donderdag het hele huis gedweild en vrijdag kon ik nog even aan de slag de laatste spullen weg te werken achter de schotten. Kinderen de deur uit en 2 bezichtigingen zaterdag. Met het tweede stel hadden we meteen een klik. Heerlijk weer iets kunnen afronden, want je huis zo netjes hebben met kinderen is echt niet te doen.

Sterre was ondertussen naar de waterscouting om mee te helpen afval te ruimen, Kay naar een vriendje in Tilburg en Birk ging met oma mee iedereen wegbrengen. De rest van het weekend bestond uit genieten van het feit dat ons huis straks verhuurd is en dat we super blij zijn met de huurder, klussen, feestje bij de buren en pizza bakken.

Tussendoor moeten er naast het klussen ook nog andere regeldingen gedaan worden zoals verzekeringen uitzoeken, en op zoek naar een nieuw haakproject voor onderweg. En soms heb je een baalmomentje als je ontdekt dat je kleinste zelf de verfpot open heeft gemaakt en je hele camper aan het verven is. Beetje jammer, behoorlijk boos, maar gelukkig het meeste goed weg kunnen halen en veel was op plekken die je straks toch niet meer ziet.

nieuw haakproject voor tijdens de reiszelf gemaakte pizzaSterre is klaar voor de winterSamen slapen met VliegLekkere courgette pannenkoek bakken