6 weken voor vertrek

17 oktober 2021 - Oosterhout, Nederland

STRESS, STRESS, STRESS.

We klussen rustige iedere dag verder, stoppen is geen optie, leuke dingen tussen door doen wel. De bus schiet best al aardig op. Maar nu komt het moment dat je andere keuzes maakt dan je graag zou willen. Keuzes die soms wat duurder zijn maar veel sneller te realiseren, keuzes die net zo goedkoop zijn maar sneller te regelen zijn en ga zo maar door. Alles om er toch een mooie bus van te maken maar met de nog beperkte tijd die we hebben.

kastkast voor wc en koelkastklushuismatrassenjee de matrassen zijn binnen

fimpje van Birk die mij helpt

Redden gaan we het wel maar het is niet alleen de bus, ook het huis moet op orde zijn, inpakken van de bus gaat ook veel tijd in zitten. Want tja wat neem je wel en niet mee als je zo lang gaat reizen. Dan zijn er ook nog de kids die allerlei uitstapjes gaan doen, kinderfeestjes, dagje efteling, logeren, dreadjes zetten. Concreet houd dit voor Sterre dus in dat ze elke weekend wel iets te doen heeft en ook de hele herfst vakantie rustig maar wel vol zit met alleen maar leuke dingen. (al weet ik niet of het dreadjes zetten ze op dat moment als leuk gaat ervaren, maar ze wil het zelf super graag, dus dat wordt even 2 dagen bikkelen.) En Wouter maakt echt een berg overuren op zijn werk, normaal geen probleem, maar nu komt dat toch wat onhandig uit.

Nou ja mijn hoofd staat overdag niet stil, maar in de avond val ik gelukkig als een blok in slaap en slaap heerlijk tot vroeg in de ochtend. Dat was voorheen ook wel anders, dus dat maakt wel dat ik de dagen goed doorkom.

Maandag had Kay een auto ongeluk gehad, de auto voor de taxi waar hij inzat viel in eens stil op de snelweg (heerlijk die electrische auto's) en de taxi kon niet op tijd stoppen, en de twee auto's achter hen ook niet. Uiteindelijk viel het met Kay zijn klachten reuze mee. Nog even afwachten of zijn angst voor remmen in de auto wegebt.

Dat was Kay zijn taxi

Ondertussen is de nieuwe ketel besteld, want die is volgens de monteur al twee jaar aan vervanging toe en hebben we maar een nieuwe tweedehands koelkast gehaald omdat de onze toch niet echt heel erg koud meer was op standje 7. Heerlijk nu een zonder vriesvak erin, eindelijk weer eens ruimte zat om alles overzichtelijk in de koelkast te leggen. Gelukkig was daar buurman Bram om te helpen sjouwen en hem maar meteen erin te zetten, en Birk die super goed geholpen had de oude koelkast los te schroeven.

helpen met de nieuwe (tweedehands koelkast)

Ondertussen vinken we ook wat van de andere lijstjes af, zoals zorgverzekering regelen voor onderweg, wol bestellen voor mijn nieuwe haakproject.

Leuk dat je ons volgt en tot volgende week maar weer.

1. Co Dreef:
    17 oktober 2021
    Lief, zoals jullie van alles regelen. Ik hoop dat het allemaal goedkomt, maar het blijft voor iedereen spannend. Sterkte, in de hoop van geen nieuwe tegenvallers. Zorg wel voor op tijd wat rust in te bouwen. Al zou het alleen maar om helder te blijven.
    N.B. Jullie hebben de status van gevorderde klusser al wel bereikt hoor!
  2. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    17 oktober 2021
    Haha ja ik vind dat klussen in de bus echt heel erg leuk, dus dat is geen straf. En gevalletjes hmm net niet recht, beetje te klein, gaatje teveel die weet ik wel maar daar ziet straks niemand meer wat van als alles klaar is. 😂💪