nog 12 weken voordat we op reis gaan

5 september 2021 - Oosterhout, Nederland

Dit was de laatste week zomervakantie voor onze kids, wij mochten al weer heerlijk aan het werk.

even lekker knuffelen

Deze week stond in het teken van ruimen, ruimen ruimen. Ik was namelijk een kleinigheidje vergeten in mijn hoofd te zetten.

Ik laat de verhuurmakelaar weten dat we ons huis via hun graag gaan verhuren van 1 december tot 1 september. Prima zegt hij, laten we dan half september langskomen om FOTO'S te maken. euh ja goed plan. Dat is over een ruime twee weken.
Die FOTO'S was ik dus heel even vergeten. En aangezien we in een soort van opruim, inpak, weggooi, weggeef, verkoop, wat moet in de camper mee stadium zitten was ons huis werkelijk een enorme ravage, en daardoor ook erg stoffig geworden, want stofzuigen als je de vloer bijna niet kan zien heeft ook geen nut.

onze woonkamer voor de opruiming

Dus onze bezigheden van de week bestonden uit opruimen en dan ook meteen goed, dat we straks niet zoveel meer in dozen hoeven te stoppen. Maar ook uitstapjes met de kids ondernemen. Wouter is met Kay naar de bios geweest, ik heb heel wat zandkastelen gebouwd in de speeltuin, Sterre is bij oma aan de knutsel geweest om een leuk vrienden boekje te maken voor de reis, en vandaag mocht ik lekker met Sterre naar de bios en hebben we paarden spullen geshopt voor haar paardrijdlessen van de komende maanden. Wat was ze daar blij mee.

blij met haar paardrijd outfit            Samen Spirit kijken               lekker genieten van de zon en picknicken in de tuin               Opletten waar je loopt in huis

We zijn nog niet klaar met ruimen, maar we zijn wel al echt heel erg ver, in ieder geval voor de foto's.

Onze camper krijgt ook steeds meer vorm, en daar kreeg ik dan ook wat vragen over. Past dat straks allemaal wel in de camper? Ik kan daar maar 1 antwoord op geven, NEE, voor 9 maanden reizen past niet alles in de camper. We vertrekken in de winter, ja we rijden meteen naar Portugal waar het rond de 12/16 graden overdag is, maar we zullen daar eerst moeten komen, en ook de nachten zijn nog wat frisjes rond die eerste maanden. Dus bedenk dat we naast zomerkleren ook voor 5 personen winterkleren/jassen en dikkere dekbedden mee moeten nemen.

bus                                  zonnepanneeltjes                                     gasaansluiting

Deze camper is prima qua ruimte, we kunnen prima alles kwijt voor een korte vakantie of een weekendje weg, ook kunnen we deze camper overal parkeren omdat hij 6 meter is, dus hij past net niet in een parkeervak, maar meestal is er wel een bossage, stoep of dubbel vak waar je de kont in kan parkeren. En dat is de reden dat we voor deze maat hebben gekozen, voor de reis net wat klein, maar voor langere tijd super handig. Het zal ook onze enige auto gaan worden.

Maar ja, hoe dan wel, al die spullen mee. We hebben een aanhanger geregeld. Zo'n oude vouwwagen kar met vast dicht deksel erop. Hij had wat onderhoud nodig zoals nieuwe bandjes, nieuwe koppeling, nieuwe luchtveer zodat ik die klep ook een soort van zelf open kan krijgen en hopelijk vind ik nog tijd voor een leuk kleurtje want hij ziet er niet erg mooi meer uit.

Volgende week is er in Rotterdam het powwow festival, met op zaterdag een speciale dag voor voertuigen. Duimen jullie mee voor ons, we staan op de reserve lijst. Als er iemand uitvalt mag onze bus met aanhanger die kant op om een mooie excentrieke look te krijgen.

Ondertussen proberen we ook de katten aanhankelijker te maken, en moet zeggen dat begint goed te lukken. Ze komen als je ze roept en in het zicht zijn. Vandaag had ik Vlieg al in de buurt voor de garnalen maar Nala nog niet, heel bijzonder maar Vlieg ging niet naar de garnalen maar naar de tuin, tot ik Nala vond en tegen haar zei, ga Vlieg maar halen, en hop daar kwamen ze met zijn tweeën de woonkamer in.

Nala                              Vlieg                                  Katten aanhankelijk maken met heerlijke garnalen

1. Co Dreef:
    6 september 2021
    Druk, druk en nog eens druk! Denk tijdig aan wat rust voor jezelf. Liefs
  2. Hans Titulaer:
    6 september 2021
    Ik lees jullie blog, net als al die anderen die niet reageren, maar heb dan nu wèl eens de moeite genomen om te reageren.
    Een hartverwarmende en 'eigenwijze' onderneming waar tal van kanttekeningen bij geplaatst zouden kunnen worden.
    -Hartverwarmend, vanwege een ideaal waarnaar gestreefd wordt. Een ideaal van streven naar een passender leefwijze zonder schepen achter je te verbranden! Het avontuurlijke, welke ook uiteraard risico's met zich meebrengt, blijft een uitdaging!
    -Eigenwijs, omdat jullie kiezen voor deze reis, alle voors en tegens afgewogen hebbende.
    Ik heb in het verre verleden wat (vakantie) gereisd binnen Europa, en geniet met mijn 65 jaar nu van een gemakkelijk en comfortabel leventje in Breda. Ik hoef niet ver weg en reis wat af, mijn gedachtenstromen volgend, wat ook 'ruimte' realiseert.
    Ik wens jullie een plezierige periode toe! Succes!

bezoek mijn blog: http://www.hanstitulaer.wordpress.com
  3. Wouter, Marielle, Kay, Sterre & Birk:
    6 september 2021
    Dank je wel Hans voor je reactie, wij vinden het superleuk als iemand reageerd op onze blog.
    Dank je wel voor je mooie woorden.

Wij gaan zeker jou blog bekijken